امروز:10 فروردین 1403

متا بیش از 11000 کارمند خود را اخراج می کند

متا تعداد نیروی کار خود را حدود 13 درصد کاهش می دهد و اجازه می دهد بیش از 11000 کارمند خود در اولین اخراج گسترده در تاریخ شرکت بروند. مارک زاکربرگ این حرکت را در پیامی به کارمندان خود اعلام کرد که متا آن را در اتاق خبر خود به اشتراک گذاشت. کاهش مشاغل بر هر سازمانی در شرکت تأثیر می گذارد، اگرچه برخی از آنها بیش از سایرین تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. علاوه بر کاهش قابل توجه اندازه تیم خود، این شرکت همچنین در حال کاهش هزینه های اختیاری و تمدید توقف استخدام خود در سه ماهه اول سال 2023 است. “با اخراج کارکنان.

زاکربرگ می‌گوید که می‌خواهد پاسخگوی چگونگی یافتن متا در این موقعیت باشد. ظاهراً او تصمیم گرفت سرمایه گذاری های متا را به طور قابل توجهی افزایش دهد و به دنبال رشد درآمد فوق العاده زیاد در اوج همه گیری بود، زیرا کاربران بیشتر در تجارت الکترونیک خرج کردند. او توضیح داد: «بسیاری از مردم پیش‌بینی می‌کردند که این یک شتاب دائمی است که حتی پس از پایان همه‌گیری ادامه خواهد داشت.» با این حال، قمار او نتیجه نداد و بازگشت تجارت الکترونیک به روند پیش از همه‌گیری و همچنین رکود اقتصادی منجر به درآمد کمتر از حد انتظار شده بود. به این ترتیب، متا تمرکز خود را بر روی حوزه های رشد اولویت دار خود، از جمله تبلیغات و پلتفرم های تجاری و البته چشم انداز بلند مدت خود برای متاورس انتخاب کرده است.

مدیر عامل می گوید کارمندان به زودی ایمیلی در مورد اخراج دریافت خواهند کرد. در ایالات متحده، متا به کارکنان آسیب دیده حقوقی به ارزش 16 هفته از پایه آنها به اضافه دو هفته اضافی برای هر سال خدمت، بدون سقف پرداخت می کند. همچنین هزینه های مراقبت های بهداشتی کارکنان آسیب دیده و خانواده های آنها را به مدت شش ماه پوشش می دهد. این شرکت قول می دهد با استفاده از یک فروشنده خارجی که به آنها امکان دسترسی به لیست مشاغل منتشر نشده و همچنین پشتیبانی از کارمندان تحت ویزا را با یک تیم اختصاصی از متخصصان مهاجرت می دهد، به آنها در یافتن مشاغل جدید کمک کند. حمایت برای کشورهای دیگر مشابه خواهد بود، با تفاوت هایی که قوانین استخدام محلی را در نظر می گیرد.

متا می‌گوید با توجه به اطلاعات حساسی که به آن‌ها دسترسی دارد، قبلاً دسترسی به سیستم را برای افرادی که امروز رها شده‌اند، حذف کرده است. با این حال، آدرس ایمیل آنها در طول روز فعال باقی خواهد ماند، بنابراین همکاران آنها مجبور نیستند حدس بزنند چه کسی هنوز در اطراف است. در مقابل، طبق گزارش‌ها، توییتر دسترسی افراد به ایمیل‌هایشان را حتی قبل از اینکه بفهمند اخراج شده‌اند را قطع کرد و مشخص نبود چه کسی هنوز در روزهای اول پس از شروع کاهش مشاغل در آنجا کار می‌کرد.

شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک در ایمیلی با امضای «توئیتر» اخراج های گسترده خود را اعلام کرد که نیروی کارش را به نصف کاهش داد. سپس کارمندان منتظر یک ایمیل بعدی بودند که سرنوشت آنها را تعیین می کرد: اگر این ایمیل در ایمیل کاری آنها قرار می گرفت، آنها هنوز شغل دارند. اما اگر در ایمیل شخصی آنها قرار می گرفت، قطع می شد. طبق گزارش بلومبرگ، توییتر اکنون از برخی از کارمندان خواسته است که پس از اینکه متوجه شدند به طور تصادفی آنها را اخراج کرده یا مهارت های آنها در ایجاد ویژگی هایی که ماسک می خواهد، ضروری است، بازگردند.

اخبار مربوط به اخراج های قریب الوقوع اولین بار توسط وال استریت ژورنال گزارش شد و همچنین گزارش داد که تیم های استخدام و تجاری متا به شدت آسیب خواهند دید.

مارک زاکربرگ مدتی است که به کاهش بودجه اشاره کرده است. در جریان آخرین تماس‌های درآمدی شرکت، مدیرعامل گفت متا می‌تواند تا پایان سال 2023 به «سازمان کمی کوچک‌تر» تبدیل شود. او همچنین طبق گزارش‌ها به مدیران دستور داده است تا افراد برای اخراج را شناسایی کنند و به کارکنان گفته است که «واقعاً، احتمالاً یک سازمان وجود دارد. گروهی از افراد در شرکت که نباید اینجا باشند.” این شرکت قبلاً استخدام های جدید را متوقف کرده و برخی از پروژه ها را در آزمایشگاه های واقعیت قطع کرده است.

متا میلیاردها دلار از سرمایه گذاری های خود در متاورس را از دست داده است، به طوری که آزمایشگاه های واقعیت بیش از 10 میلیارد دلار در سال 2021 از دست داده اند. این شرکت گفته است که انتظار دارد در سال 2023 “به میزان قابل توجهی” ضرر کند. درآمد تبلیغات فیس بوک نیز به دلیل آسیب قابل توجهی وارد شده است. به تغییرات اپل در توانایی های ردیابی تبلیغات برنامه ها.

اگرچه متا و توییتر تعداد قابل توجهی از مشاغل را کاهش می دهند، اما تنها شرکت های بزرگ فناوری نیستند که در ماه های اخیر کارگران را اخراج کرده اند. اسنپ ​​حدود 20 درصد از نیروی کار خود را نیز در تابستان اخراج کرد.

اشتراک گذاری