امروز:6 اردیبهشت 1403

ناسا پرتاب آرتمیس 1 را دو روز دیگر تا 16 نوامبر به تعویق انداخت

ناسا بار دیگر پرتاب Artemis 1 را در مواجهه با یک سیستم آب و هوایی بالقوه خطرناک به تعویق انداخت. این آژانس برای پرتاب در اوایل صبح 14 نوامبر مداد کرده بود، اما اکنون در حال هدف قرار دادن مجدد برای 16 نوامبر است. پنجره راه اندازی دو ساعته فعلی در ساعت 1:04 صبح به وقت شرقی باز می شود. یک فرصت راه اندازی پشتیبان برای 19 نوامبر برنامه ریزی شده است.

آخرین تاخیر به دلیل تهدید ناشی از طوفان گرمسیری نیکول است. پنجره پرتاب جدید به شرایط ایمن بودن کافی برای بازگشت کارمندان ناسا به محل کار و همچنین بازرسی ها پس از اتمام سیستم آب و هوا بستگی دارد. این آژانس می گوید که عقب انداختن تاریخ پرتاب “به نیروی کار اجازه می دهد تا به نیازهای خانواده ها و خانه های خود رسیدگی کند و زمان لجستیکی کافی برای بازگشت به وضعیت پرتاب پس از طوفان فراهم کند.”

تیم ها در حال ایمن سازی تجهیزات، اموال و امکانات در مرکز فضایی هستند که در وضعیت HURCON (شرایط طوفان) III قرار دارد. برخی از پرسنل در یک تیم “ride-out” برای نظارت بر شرایط در سراسر سایت، از جمله SLS و Orion، در محل باقی خواهند ماند.

موشک Space Launch System و فضاپیمای Orion این بار روی سکوی پرتاب خواهند ماند. قبل از اینکه طوفان ایان در مرکز فضایی کندی فرود آید، ناسا موشک و سفینه فضایی را به محل ایمنی ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه بازگرداند. هفته گذشته دوباره Artemis را به سکوی پرتاب رساند. SLS می تواند بادهایی با سرعت 85 مایل در ساعت (74.4 گره) را تحمل کند و انتظار نمی رود که نیکول بادهای بیش از این سرعت را بیاورد. این موشک همچنین قادر به مقابله با باران شدید است و ناسا دریچه ها را برای جلوگیری از ورود آب به داخل آن محافظت کرده است.

آرتمیس 1 یک ماموریت آزمایشی است که قرار است در اطراف ماه پرواز کند. این یک پیشرو برای بازگشت انسان به سطح ماه برای اولین بار در بیش از نیم قرن است. با این حال، تلاش‌های ناسا برای پرتاب SLS و Orion در چند ماه گذشته با مشکلات فنی و آب‌وهوای نامناسب همراه بوده است.

اشتراک گذاری