امروز:10 فروردین 1403

Airbnb شفافیت در مورد قیمت گذاری را بهبود می بخشد

رزرو اقامت از طریق Airbnb به چند دلیل می تواند کاری طاقت فرسا باشد. مهم‌ترین آن‌ها این واقعیت است که همیشه به راحتی نمی‌توان با یک نگاه گفت که چقدر برای اجاره تعطیلات خود پرداخت می‌کنید، زیرا ممکن است هزینه تمیز کردن یا سپرده امنیتی تا زمانی که روی فهرست کلیک کنید ظاهر نشود. با این حال، Airbnb بالاخره قرار است قیمت گذاری را کمی شفاف تر کند.

مدیرعامل برایان چسکی در توییتر نوشت که از ماه آینده، این شرکت گزینه ای را برای مشاهده قیمت کامل اقامت در نتایج جستجو و در نقشه، فیلتر قیمت و صفحات لیست ارائه می دهد. همچنان می‌توانید قیمت کامل، از جمله هزینه خدمات Airbnb و هرگونه تخفیف را ببینید. علاوه بر این، Chesky می‌گوید Airbnb قیمت کل را به جای قیمت شبانه در الگوریتم رتبه‌بندی خود در اولویت قرار می‌دهد. چسکی گفت: «خانه‌هایی با بالاترین کیفیت با بهترین قیمت‌ها در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهند داشت.


این به طور کلی یک حرکت مثبت است، زیرا قیمت هر شب نشان داده شده در نتایج جستجو، کل داستان را بیان نمی کند. میزبان ها ممکن است هزینه های مختلف تمیز کردن یا حتی هزینه هایی را برای مهمانان اضافی که فوراً مشخص نیستند، دریافت کنند. نمایش (تقریباً) قیمت کامل در ابتدا، مقایسه فهرست‌ها را برای مردم آسان‌تر می‌کند و در عین حال شوک برچسب هنگام پرداخت را کاهش می‌دهد.

هر چند یک اشکال وجود دارد. قیمتی که در نتایج جستجو و روی نقشه می‌بینید همچنان شامل مالیات نمی‌شود. مشاهده این موضوع نیز مفید خواهد بود، به ویژه با توجه به اینکه بسیاری از سایت‌های رزرو هتل قیمت کامل را با مالیات در نتایج جستجو نشان می‌دهند. چسکی می‌نویسد: «تفکر ما این بود که از آنجایی که قیمت‌ها در ایالات متحده معمولاً قبل از مالیات نشان داده می‌شوند، باید با این قرارداد پیش برویم.

در جای دیگر، Chesky گفت که Airbnb ابزارهای قیمت گذاری و تخفیف بیشتری را به میزبان ارائه می دهد. او خاطرنشان کرد که میزبان‌ها می‌خواهند درک واضح‌تری از قیمت کاملی که کاربران می‌پردازند و آنچه باید برای رقابتی ماندن آن‌ها دریافت کنند، داشته باشند. Chesky اضافه کرد که کاربران نباید مجبور به انجام کارهای پرداخت “غیر معقول” مانند جاروبرقی یا برداشتن ملافه شوند. او خاطرنشان کرد که اقدامات ساده مانند خاموش کردن چراغ‌ها، ریختن غذا در سطل زباله و قفل کردن درها معقول است و میزبانان باید قبل از رزرو آن نوع درخواست‌های پرداخت را در میان بگذارند.

اشتراک گذاری