امروز:7 اردیبهشت 1403

بایدن قانون کاهش تورم را برای محدود کردن تغییرات آب و هوایی امضا کرد

پرزیدنت جو بایدن قانون کاهش تورم 2022 را امضا کرده است. قانون 750 میلیارد دلاری شامل 369 میلیارد دلار سرمایه گذاری در برنامه های آب و هوا و انرژی پاک است. پس از ماه‌ها درگیری داخلی، دموکرات‌های مجلس نمایندگان و سنا این لایحه را هفته گذشته پس از اینکه چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و سناتور جو منچین از ویرجینیای غربی به توافقی مصالحه‌آمیز بر سر چارچوب بایدن بسازند، به تصویب رساندند. طبق یکی از برآوردهای آزمایشگاه صفر دانشگاه پرینستون، این لایحه می تواند انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده را تا سال 2032 حدود 6.3 میلیارد تن کاهش دهد. 369 میلیارد دلار که توسط این لایحه کنار گذاشته شده است، مهم ترین سرمایه گذاری برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی در تاریخ ایالات متحده است.

بایدن پیش از امضای این لایحه گفت: «این لایحه بزرگ‌ترین گام رو به جلو در زمینه آب و هوا است و به ما این امکان را می‌دهد که شجاعانه گام‌های بیشتری را در جهت دستیابی به تمام اهداف آب و هوایی که در زمان برگزاری انتخابات تعیین کردیم، برداریم.» “این شامل اطمینان از ایجاد فرصت‌های انرژی پاک در جوامع خط مقدم و حصارهایی است که توسط میراث جمعیت خفه شده‌اند و با بی‌عدالتی زیست‌محیطی که برای مدت طولانی ادامه داشته است مبارزه کنیم.”

با وجود این قانون در حال حاضر، مصرف‌کنندگان آمریکایی می‌توانند تا 7500 دلار یارانه برای شاسی‌بلندها، کامیون‌ها و وانت‌های برقی با قیمت کمتر از 80000 دلار و خودروهای زیر 55000 دلار دریافت کنند. این قانون همچنین قرار است تا 4000 دلار برای خرید یک خودروی برقی دست دوم ارائه دهد. هر دو یارانه شامل سقف درآمدی است که از سود بردن کسانی که بیشتر از یک آمریکایی متوسط ​​درآمد دارند جلوگیری می کند. این قانون همچنین خواستار ایجاد یک برنامه 1.5 میلیارد دلاری برای تشویق شرکت ها برای کاهش انتشار متان است.

اشتراک گذاری