امروز:30 فروردین 1403

همه چیز درباره چشمی دجیتال

با پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن فناوری های نوین امنیتی، ابزار های قدیمی جای خود را به ابزار های جدید داده اند. این ابزار های جدید کارایی بهتر و کاربردی تری را نسبت به نوع قدیمی خود دارند. چشمی های دیجیتال یکی از آن ابزار های دیجیتال است. در ادامه به بررسی انواع چشمی های دیجیتال و کاربرد های آن ها خواهیم پرداخت.

چشمی درب دیجیتال چیست؟

چشمی های دیجیتال همان نوع جدید، چشمی های کوچکی هستند که بر روی درب آپارتمان قرار می گرفتند. با استفاده از این چشمی ها می توانید قبل از آن که درب ورودی را باز کنید، از این که چه شخصی پشت درب است اطمینان حاصل کنید. قیمت چشمی درب دیجیتال نسبت به نوع ساده قطعا بالاتر بوده و از امکانات بالایی برخوردار است. این چشمی ها دارای لنز هایی با زاویه باز هستند و قابلیت عکس برداری نیز دارند. با اینکه این چشمی ها دارای فناوری خاصی نیستند اما نقش مهمی را در حفظ امنیت ایفا می کنند.

نحوه کارکرد چشمی های دیجیتال چگونه است؟

چشمی های دیجیتال یک وظیفه واحد دارند و بدون توجه به قیمت و اندازه و دیگر ویژگی ها باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند. این چشمی ها بر روی درب ها نصب می شوند و برای استفاده از آن ها کافی است تا زمانی که زنگ درب به صدا در می آید، دکمه روشن و خاموش را فشار دهید. با این کار چشمی فعال شده و از طریق دوربین و صفحه نمایشگری که دارد یک تصویر کامل از بیرون درب را به شما نشان خواهد داد.

این چشمی ها قابلیت فیلم برداری و عکس برداری دارند و این عکس ها و فیلم ها در کارت حافظه جانبی ذخیره می شوند و بعد از این کار نیز می توان این فایل ها را دوباره به نمایش در آورد و یا به رایانه انتقال داد.

در بعضی از چشمی های دیجیتال قابلیت های خاصی نیز وجود دارد. برای نمونه بعضی از این چشمی ها دارای قابلیت زوم هستند. با این وصف اگر توانایی شناسایی کامل فردی که پشت درب قرار دارد را نداشتید، می توانید از این قابلیت چشمی دیجیتال استفاده کنید. یکی دیگر از قابلیت های مهمی که در چشمی ها بسیار کاربرد دارد، قابلیت دید در شب است. این قابلیت نیز یکی از قابلیت های حیاتی این نوع چشمی ها به شمار می رود و می توان زمانی که جلوی درب تاریک است از آن ها استفاده کرد. گفتنی است که بعضی از چشمی ها ویژگی خاص تری نیز دارند و آن هم سنسور ضربه است. یعنی زمانی که ضربه محکمی به درب وارد شود، شروع به فیلم برداری از جلوی درب می کنند و از قابلیت خبر دادن به پلس را نیز برخوردارند.

انواع مختلف چشمی

چشمی ساده یا اپتیکال

چشمی های اپتیکال، چشمی های بسیاری ساده ای هستند و تنها با نصب یک عدسی بر روی درب کارایی خواهند داشت. برای استفاده از این نوع چشمی کافی است تا چشم خود را به عدسی این چشمی ها نزدیک کنید و آن طرف درب را مشاهده نمایید.

این چشمی ها بسیار ساده هستند و قابلیت دید در شب و یا زوم کردن را ندارند. یکی دیگر از عیوب این چشمی های ساده نداشتن عدسی با زاویه باز است که باعث می شود تا این عدسی ها محیط دید کمتری نسبت به دیگر انواع عدسی داشته باشند.

انواع چشمی دیجیتال

چشمی های دیجیتال نمونه پیشرفته تری از نوع قبلی چشمی ها هستند. این نوع از چشمی ها قابلیت عکس برداری سه بعدی و فیلم برداری را دارند و دارای عدسی با زاویه باز می باشند. چشمی های دیجیتال با توجه به مدل و قیمت، اصولا مشخصات مختلفی دارند و می توانند دارای ویژگی ها خاصی اعم از دید در شب و یا زوم کردن باشند.

چشمی دیجیتال با باتری لیتیومی یا قلمی

بیشتر چشمی های موجود در بازار از باتری های قلمی برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کنند. اما اگر این چشمی ها دارای ویژگی های خاصی باشند، مانند سنسور های حرکتی و یا سنسور های ضربه، باتری های قلمی توانایی تامین انرژی کافی برای آن ها را ندارند و در طول پنج تا هفت روز نیاز به تعویض آن ها خواهید داشت.

 به همین دلیل در این نوع چشمی ها از باتری ها لیتیومی استفاده می شود که هم دارای ظرفیت بیشتری هستند و هم عمر بیشتری دارند و هم قابل شارژ هستند.

چشمی دیجیتال سیم کارتی با قابلیت اتصال به وای فای

یکی دیگر از انواع چشمی درب ها، چشمی های سیم کارتی و یا چشمی های وای فای هستند. این چشمی ها بسیار پیشرفته هستند و قابلیت کنترل از راه دور را دارند. در مدل های سیم کارتی می توان به راحتی با ایجاد تماس با فرد پشت درب ارتباط بر قرار کرد. در بعضی از این چشمی ها می توان با استفاده از اینترنت تصایر پشت درب را نیز دید و به آن ها دسترسی داشت. این چشمی ها دارای سنسور حرکتی و یا ضربه ای هستند و قابلیت ارسال هشدار را به تلفن همراه را نیز دارند.

چشمی دیجیتال سنسور دار

چشمی های سنسور دار، از سنسور های بیشتری نسبت به نوع معمولی چشمی ها برخوردارند. قابلیت دید در شب، قابلیت زوم کردن و یا داشتن سنسور های حرکتی و ضربه ای، از انواع سنسور هایی است که در این نوع چشمی ها استفاده می شود.

از چشمی های دیجیتال در کجا استفاده کنیم؟

متخصصان حوزه امنیت بر این باور هستند که استفاده از چشمی ها در تمامی درب های منازل امری ضروری است. معمولا ساختمان های جدید دارای درب باز کن های تصویری هستند که امنیت درب ورودی را به راحتی تامین می کند، اما بهتر است در کنار استفاده از این درب باز کن ها از چشمی های دیجیتالی نیز برای درب های اصلی هر واحد استفاده شود.

کلام نهایی

چشمی های دیجیتال یکی از ارکان مهم حفظ امنیت در خانه و یا محل کار به شمار می روند. این چشمی ها دارای ویژگی های خاصی هستند که می توان بر اساس نیاز از آن ها استفاده کرد. ویژگی هایی مانند فیلم برداری و عکس برداری، ذخیره فایل ها، قابلیت انتقال فایل ها و سنسور های مختلف از انواع ویژگی های این چشمی ها هستند. از این چشمی ها تقریبا در تمام درب ها استفاده می شود. شما می توانید برای خرید انواع چشمی درب دیجیتال ارزان و لوکس به دی سی ای کالا مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری