امروز:10 فروردین 1403

اکتیویژن بلیزارد به جاسوسی از کارگران معترض متهم شد

اکتیویژن بلیزارد هنوز در حال دریافت شکایات در مورد تخلفات ادعایی کار است. اتحادیه کارگران ارتباطات آمریکا (CWA) یک اتهام کار غیرمنصفانه را تشکیل داده است که سازنده بازی را به نظارت غیرقانونی کارگران در جریان اعتراضات ماه ژوئیه به دلیل نابرابری جنسیتی متهم کرده است. CWA گفت که این شرکت همچنین دسترسی به یک کانال چت را که در مورد شرایط کاری بحث می کرد، رد کرد و در غیر این صورت راه های داخلی را برای بحث در مورد نیروی کار قطع کرد.

Activision Blizzard در بیانیه‌های Engadget به طور کلی این ادعاها را رد کرد. در این بیانیه آمده است که اتهامات چت نادرست است و توصیف طولانی مدت CWA “عمداً حقایق را نادیده می گیرد” و در عین حال مانع از محافظت شرکت از کارگران در برابر سوء استفاده می شود. این شرکت همچنین استدلال کرد که تنها ناظران آن کارکنان روابط عمومی بودند که در فاصله ای محترمانه ایستاده بودند تا به سؤالات مطبوعات پاسخ دهند.

این شرکت قبلاً گفته بود که با تحقیقات در مورد شیوه های محل کار خود همکاری می کند و استدلال کرده است که کارکنان می توانند آزادانه در مورد موقعیت های محل کار خود صحبت کنند. با این حال، CWA اظهار داشت که ناشر Call of Duty «تلاش‌های مستمری» برای سرکوب سازمان‌دهندگان کارگری انجام داده است، مانند امتناع از به رسمیت شناختن اتحادیه تضمین کیفیت و استخدام شرکت حقوقی رید اسمیت.

این اتهام آخرین مورد از یک رشته اتهامات مربوط به کار است که فراتر از رسوایی آزار جنسی است که بسیاری از هیاهوهای فعلی را آغاز کرد. CWA در ماه ژوئن شکایتی را مطرح کرد و مدعی شد که Activision Blizzard با اخراج پیمانکاران QA قانون کار را زیر پا گذاشته است. در ماه مه، هیئت ملی روابط کار (NLRB) تشخیص داد که پشت این اتهامات که این شرکت سازمان‌دهندگان کارگری را تهدید کرده است، شایستگی وجود دارد. گزارش‌های متعددی همچنین ادعاهایی را منتشر کرده‌اند که غول بازی‌سازی پیام‌های ضد اتحادیه را ارسال کرده است.

شکایت جدید لزوماً وضعیت مخمصه Activision Blizzard را تغییر نمی دهد. اگر مشخص شود که این شرکت قانون کار را نقض می کند، خطر جریمه ها و تغییرات اجباری خط مشی را تهدید می کند. با این حال، این اتهام فشار بیشتری می‌افزاید و می‌تواند مجازات بالقوه را شکل دهد.

اشتراک گذاری