امروز:31 فروردین 1403

دانشمندان سلول های اندام خوک های مرده را احیا کردند

علم پزشکی به هیچ وجه به غلبه بر مرگ نزدیک نیست، اما ممکن است به تأخیر انداختن آسیب در اندام های در حال مرگ و آسیب جدی نزدیکتر باشد. نیویورک تایمز گزارش می دهد که محققان دانشگاه ییل با موفقیت سلول های اندام خوک هایی را که به مدت یک ساعت در آزمایشگاه مرده بودند، احیا کردند. قلب ها شروع به تپیدن کردند و بدن خوک ها مثل همیشه سفت نشد.

این تیم خون حیوانات و یک هموگلوبین مصنوعی را با ماده OrganEx مخلوط کردند، محلولی که شامل داروهای ضد التهابی، مسدودکننده‌های عصبی (برای جلوگیری از بازگشت به هوشیاری)، مواد مغذی و داروهایی است که با مرگ سلولی مبارزه می‌کنند. این پروژه دنباله‌ای از یک پیشرفت چند ساله است که در آن دانشمندان سلول‌های مغز خوک‌های مرده را با استفاده از یک محلول پیش‌ساز به نام BrainEx احیا کردند. پس از این یافته، گروه به این فکر افتادند که آیا می‌توانند کل بدن را زنده کنند.

این کار به کمک بیماران انسانی نزدیک نیست. مطالعات بیشتر نشان خواهد داد که آیا اندام ها کار می کنند یا خیر. محققان همچنین باید اثرات OrganEx را بدون مسدود کننده های عصبی بسنجند و در نهایت کار خود را بر روی انسان آزمایش کنند. نگرانی‌های اخلاقی در مورد اینکه خوک‌ها ممکن است عملکرد مغز خود را دوباره به دست آورند وجود دارد، و دقیقاً مشخص نیست که آزمایش با مردم چه زمانی امکان‌پذیر است. اگر خون مصنوعی هنوز برای اتاق‌های اورژانس آماده نیست، این حتی دورتر است.

هر چند اگر راه حل هایی مانند OrganEx برای انسان مناسب باشد، پیامدها می تواند بسیار زیاد باشد. آنها می توانند قابلیت زنده ماندن پیوند اعضا را افزایش دهند – ممکن است بتوان اندام های سالم را مدت ها پس از لحظه مرگ بازیابی کرد. این به نوبه خود می تواند پیوندهای بیشتری را در دسترس قرار دهد و جان افراد بیشتری را نجات دهد. این فناوری همچنین می تواند آسیب به اندام ها را پس از حملات قلبی و سکته جدی محدود کند. در حالت ایده آل، این یافته به افراد فرصت مبارزه برای بهبودی از شرایط بالقوه کشنده را می دهد.

اشتراک گذاری