امروز:31 فروردین 1403

اندونزی دسترسی به خدمات PayPal، Yahoo و Valve را مجدد امکان پذیر کرد

اندونزی PayPal، Valve مالک استیم و یاهو (شرکت مادر Engadget) را از حالت انسداد خارج کرده است و به آنها اجازه می دهد تا فعالیت خود را از سر بگیرند. این کشور از دسترسی ساکنان به خدمات چندین شرکت که ضرب الاجل 29 ژوئیه برای ثبت نام در پایگاه داده دولتی را از دست داده بودند، جلوگیری کرد. وزارت ارتباطات دسترسی به خدمات PayPal، Yahoo و Valve را پس از ثبت نام مجدداً باز کرد.

یکی از سخنگویان پی پال به Engadget گفت: “PayPal کاملا متعهد به رعایت قوانین و مقررات قابل اجرا در بازارهایی است که در آن تجارت می کنیم.” مشتریان PayPal می توانند طبق معمول پول خود را ارسال، دریافت و دسترسی داشته باشند. ما از هرگونه اختلالی که ممکن است مشتریانمان در آخر هفته گذشته تجربه کرده باشند متأسفیم.»

قوانین صدور مجوز بحث برانگیز که اندونزی در سال 2020 وضع کرد به مقامات اجازه می دهد تا پلتفرم های ثبت شده را مجبور کنند داده های کاربران خاصی را تحویل دهند. یک جنبه تعدیل محتوا نیز وجود دارد. پلتفرم‌ها ملزم به حذف محتوایی هستند که «نظم عمومی را برهم می‌زند» یا غیرقانونی تلقی می‌شوند. اگر تقاضای حذف محتوا فوری باشد، آنها فقط چهار ساعت فرصت دارند تا از این درخواست پیروی کنند. در غیر این صورت، آنها 24 ساعت فرصت دارند تا محتوای توهین آمیز را حذف کنند.

حتی با وجود اینکه این قوانین دو سال پیش وضع شده است، برخی از شرکت‌های برجسته برای ثبت نام به موقع و در دسترس نگه داشتن خدمات خود تلاش کرده‌اند. به گزارش رویترز، متا، آمازون و گوگل تنها چند روز قبل از پایان مهلت ثبت نام کردند. با این حال، به نظر می رسد فروشگاه Epic Games و سرویس Origin EA مسدود هستند.

اشتراک گذاری