امروز:1 اردیبهشت 1403

فضاپیمای اوریون ناسا رکورد پرواز آپولو 13 را شکست

خودروی خدمه آرتمیس 1 اوریون رکورد جدیدی را برای پرواز ناسا به ثبت رسانده است. تقریباً در ساعت 8:40 صبح به وقت شرقی روز شنبه، اوریون دورتر از هر فضاپیمایی که برای حمل فضانوردان انسان طراحی شده بود، پرواز کرد و از رکورد قبلی آپولو 13 در سال 1970 فراتر رفت. 401798 کیلومتر) از زمین فاصله دارد.

جیم گفر، مدیر یکپارچه‌سازی فضاپیمای اوریون، گفت: «آرتمیس اول برای فشار بر سیستم‌های جبار طراحی شده بود و ما در مدار رتروگراد دوردست به‌عنوان یک راه واقعا خوب برای انجام این کار مستقر شدیم. این اتفاق افتاد که با آن مدار بسیار بزرگ، ارتفاع زیاد بالای ماه، توانستیم رکورد آپولو 13 را پشت سر بگذاریم. اما آنچه مهمتر بود، پیش بردن مرزهای اکتشاف و فرستادن فضاپیما به دورتر از آنچه قبلاً انجام داده بودیم بود.”

از بین تمام ماموریت‌هایی که می‌توانستند رکورد را بشکنند، این مناسب است که Artemis 1 آن را انجام داد. همانطور که Space.com اشاره می کند، برنامه اولیه پرواز آپولو 13 به یک پرواز رکورددار نیاز نداشت. تنها پس از یک انفجار در میانه ماموریت که ناسا را ​​مجبور کرد مسیر بازگشت جدیدی را طراحی کند، ماژول فرمان اودیسه آپولو 13 رکورد قبلی را در فاصله 248655 مایلی (400171 کیلومتری) از زمین ثبت کرد.

با عرضه محدود اکسیژن در ماژول قمری Aquarius، ناسا باید آپولو 13 را در سریع ترین زمان ممکن به زمین بازگرداند. آژانس در نهایت در مسیر پروازی مستقر شد که از گرانش ماه برای شلیک آپولو 13 به زمین استفاده کرد. یکی از پرسنل ناسا که برای بازگشت ایمن فضانوردان جیم لاول، جک سویگرت و فرد هیز بسیار مهم بود، آرتورو کامپوس بود. او طرح اضطراری را نوشت که به ماژول فرماندهی و خدمات قدرت کافی برای بازگشت به زمین داد. Artemis 1 یک ساختگی آزمایشی “Moonikin” به نام آرتورو فقید را حمل می کند.

اوایل این هفته، اوریون پرواز از کنار ماه را کامل کرد. پس از اینکه فضاپیما نیمی از مدار خود را به دور ماهواره طی کرد، خود را به سمت زمین پرتاب می کند. ناسا انتظار دارد که اوریون در 11 دسامبر در سواحل سن دیگو به پایین سقوط کند.

اشتراک گذاری