امروز:28 فروردین 1403

رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا تصویری از خورشید خندان گرفته است

این یک هفته شلوغ برای ناسا در روزهای منتهی به هالووین بود. در روح فصل، آژانس اخیراً تصویر جدیدی از سحابی عقاب را منتشر کرده است که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب گرفته شده است، جایی که ستون های آفرینش مانند یک دست شبح مانند به نظر می رسند. به طور تصادفی، رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا موفق شد تصویری مشابه شبح آور از خورشید بگیرد.

امروز رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا خورشید را در حال «خندان» گرفت. این لکه‌های تیره روی خورشید که در نور فرابنفش دیده می‌شوند، به عنوان حفره‌های تاجی شناخته می‌شوند و مناطقی هستند که بادهای سریع خورشیدی به فضا می‌تابد. pic.twitter.com/hVRXaN7Z31

— NASA Sun, Space & Scream 🎃 (@NASASun) 26 اکتبر 2022
روز چهارشنبه، آژانس تصویری از خورشید را در حال “خندان” به اشتراک گذاشت. همانطور که گاردین اشاره می کند، بیش از چند کاربر توییتر به سرعت به این اشاره کردند که چگونه این ستاره در تصویر ناسا شبیه کدو تنبل حک شده به نظر می رسد. کمی علم جالب پشت این شباهت نهفته است. به گفته ناسا، «این لکه‌های تیره روی خورشید که در نور فرابنفش دیده می‌شوند، به عنوان سوراخ‌های تاجی شناخته می‌شوند و مناطقی هستند که بادهای سریع خورشیدی به فضا می‌تابد». خورشید دائما بادهای خورشیدی می فرستد. در برخی مواقع، این طوفان‌های ژئومغناطیسی، مانند آنچه در بخشی از کانادا در سال 1989 اتفاق افتاد، به‌عنوان قدرت را در زمین بر زمین می‌کوبند.

این اولین بار نیست که رصدخانه دینامیک خورشیدی تصویر جالبی از خورشید می گیرد. در سال 2016، ناسا انیمیشنی از خورشید در حال انجام طناب زنی منتشر کرد. این گرفتن نتیجه یک مانور هفت ساعته بود که SDO سالی یک بار برای اندازه گیری دقیق لبه ستاره انجام می دهد.

اشتراک گذاری