امروز:5 اردیبهشت 1403

موپار در نمایشگاه SEMA 2022 کانسپت برقی جیپ «CJ Surge» خود را به نمایش گذاشت

همزمان با آغاز نمایشگاه تجاری 2022 انجمن بازار تجهیزات تخصصی (SEMA) در لاس وگاس، Mopar – بخش لوازم جانبی OEM Stellantis – از سه خودروی مفهومی جذاب به رهبری یک جیپ CJ برقی شده رونمایی کرد. حتی هیجان‌انگیزتر، فناوری الکتریکی باتری پشت آن می‌تواند احیای مجدد ماشین‌های عضلانی کلاسیک آمریکایی را به تصویر بکشد.

مارک بوساناک، معاون ارشد بخش خدمات موپار، قطعات و خدمات مشتری در آمریکای شمالی، «مفهوم Jeep CJ Surge یک کیت سیستم محرکه بدون آلایندگی آینده را بررسی می‌کند و از مأموریت برند جیپ برای تبدیل شدن به برند پیشرو SUV الکتریکی در جهان پشتیبانی می‌کند. در بیانیه ای آماده روز دوشنبه گفت: “به طور جداگانه، کانسپت های Ram 1500 Backcountry X و TRX Gold Shot ما یک کامیون از لوازم جانبی نوآورانه Mopar را برای کامیون های فول سایز ما به نمایش می گذارند.”

CJ Surge چیزی است که به عنوان یک restomod شناخته می‌شود (پرده‌ای از “بازیابی” و “تغییر”)، به این ترتیب که آنها یک مدل قدیمی CJ7 (قسمت ریستو) را تمیز کردند و موتور احتراق داخلی را با نیروی محرکه باتری-الکتریکی تعویض کردند. بخش مد). Restomod ها صرفاً برقی سازی نیستند – ما آنها را برای چندین دهه با موتورهای جعبه انجام می دهیم – اما با توجه به اینکه خودروسازان به سرعت به انرژی باتری از گاز منتقل می شوند، تقاضا از جامعه خودروهای کلاسیک برای قابلیت های مشابه در سال های اخیر افزایش یافته است. در پاسخ، فورد شروع به ساخت نمونه اولیه سیستم BEV restomod به نام Eluminator کرده است. The Surge اولین قدم های Mopar در همین راستا است.

بنابراین، موپار به‌جای یک شش‌سنج یا v-8 خطی که در ابتدا با CJ7 عرضه می‌شد، «ماژول محرک الکتریکی 400 ولتی و 200 کیلوواتی مقیاس‌پذیر» را که قابلیت‌های چهارچرخ محرک را ارائه می‌دهد، کاهش داده است. این نیروگاه توسط یک باتری لیتیوم یونی 24 ماژول پشتیبانی می شود که در یک “پوسته سفارشی نصب شده در پشت کابین سرنشینان” قرار دارد، که می توانید آن را به عنوان جعبه نقره ای غول پیکری که در تصویر بالا بر فضای صندوق عقب تسلط دارد مشاهده کنید. و به جای یک گیربکس دستی سنتی، Surge تعویض دنده را با کنسول میانی Wrangler JK و دستگیره شیفتر چرخشی جایگزین می‌کند.

هیچ کلمه ای در مورد اعداد عملکرد وجود ندارد، چه زمانی – یا حتی اگر – این هرگز به بازار بیاید. اگر می‌خواهید Surge را خودتان بررسی کنید، باید قبل از 4 نوامبر به مرکز همایش لاس وگاس بروید.

اشتراک گذاری