امروز:9 اردیبهشت 1403

ماشین برقی Rivian در 14 ایالت ایالات متحده برای اجاره در دسترس است

Rivian یک برنامه لیزینگ را در 14 ایالت آمریکا آغاز کرده است. سازنده خودروهای برقی روز دوشنبه (از طریق Electrek) گزینه تامین مالی جدید را به وب سایت خود اضافه کرد و به مشتریان این امکان را می دهد که وانت های برقی R1T را با قیمت های تخمینی از حدود 770 دلار در ماه (بسته به منطقه شما) اجاره کنند. از آنجایی که اجاره خودرو متفاوت از خرید تحت قانون کاهش تورم (IRA) طبقه بندی می شود، مستاجرین واجد شرایط دریافت 7500 دلار اعتبار مالیاتی فدرال برای وسایل نقلیه الکتریکی هستند.

برنامه اجاره برای مشتریان در آریزونا، کالیفرنیا، کلرادو، فلوریدا، جورجیا، ماساچوست، میشیگان، میسوری، نیوجرسی، نیویورک، نوادا، پنسیلوانیا، تگزاس و واشنگتن در دسترس خواهد بود. سخنگوی Rivian در ایمیلی به CNBC نوشت: «ما این ایالت‌های راه‌اندازی را بر اساس عوامل زیادی انتخاب کردیم، از جمله اینکه مشتریان ما کجا هستند و لیزینگ در کجا محبوب‌تر است». Rivian به این نشریه گفت که قصد دارد ایالت‌های موجود برنامه و مدل‌های خودرو را گسترش دهد، اما جدول زمانی یا جزئیات بیشتری ارائه نکرد. گزارش شده است که برای تامین مالی با چیس کار می کند.

اگرچه Rivian R1T از 73000 دلار شروع می شود، برنامه لیزینگ در حال حاضر فقط شامل مدل های بالاتر با قیمت 90000 دلار می شود. به عنوان مثال، هنگام وارد کردن کد پستی دنور، پیکربندی آنلاین خودروساز قیمت‌ها را از 87000 دلار تا 91000 دلار با پرداخت‌های ماهانه در محدوده 782 تا 835 دلار تخمین زد. بنابراین، اگرچه اعتبارات مالیاتی فدرال می تواند امضای یک کامیون الکتریکی جدید را قابل کنترل تر کند، اما همچنان محدود به خریدارانی است که حداقل جیب های نسبتاً عمیقی دارند.

ریوین در اوایل این ماه پیش بینی تولید خود را برای کل سال 2000 خودرو افزایش داد. اکنون انتظار می‌رود که تا پایان سال 54000 دستگاه را جابه‌جا کند زیرا برای ورود تسلا Cybertruck با تاخیر طولانی آماده می‌شود.

اشتراک گذاری