امروز:9 اردیبهشت 1403

طبق گزارش‌ها، اینستاگرام برای فالوورهای اینفلوئنسرهای نوجوان، حلقه‌های جنسی کودک ارائه می‌کرد

پس از مناقشه تبلیغاتی ادعایی X در مورد محتوای یهودی ستیز، اکنون نوبت متا است که برای الگوریتم محتوای خود در کانون توجه قرار گیرد. طبق آزمایشی که توسط وال استریت ژورنال انجام شد، سرویس ویدیویی Reels اینستاگرام «فیلم خطرناک کودکان و همچنین ویدیوهای جنسی آشکاراً بزرگسالان» را برای آزمایش حساب‌هایی که منحصراً از اینفلوئنسرهای نوجوان و پیش‌نوجوان دنبال می‌کردند، یعنی ژیمناست‌های جوان و تشویق‌کننده‌ها، ارائه می‌کرد. قرار بود این نوع تبلیغات در پلتفرم های متا ممنوع شود.

بدتر از آن، چنین محتوای مذبوحانه ای نیز با تبلیغات نشان دهنده برندهای برجسته ایالات متحده مانند Disney، Walmart، Pizza Hut، Bumble، Match Group و حتی خود وال استریت ژورنال ترکیب شد. این گزارش می افزاید که مرکز کانادایی حمایت از کودکان با آزمایش های جداگانه خود به نتایج مشابهی دست یافته است.

در حالی که ظاهرا Walmart و Pizza Hut از اظهار نظر خودداری کردند، Bumble، Match Group، Hims (خرده فروش داروهای اختلال نعوظ) و Disney از آن زمان تبلیغات خود را از متا خارج کردند یا شرکت را برای رسیدگی به این مشکل تحت فشار قرار دادند. با توجه به جنجال‌های قبلی در مورد X، تبلیغ‌کنندگان آشکارا در مورد نوع محتوای نشان‌داده‌شده در کنار تبلیغاتشان حساس‌تر هستند – به‌ویژه برای دیزنی که هم تحت تأثیر X و هم اکنون اینستاگرام قرار گرفته است.

در پاسخ، متا به مشتریان خود گفت که در حال بررسی است و «برای خدمات حسابرسی ایمنی برند برای تعیین میزان نمایش تبلیغات یک شرکت در کنار محتوایی که آن را غیرقابل قبول می‌داند، هزینه خواهد کرد». با این حال، شرکت در ارائه جدول زمانی و یا جزئیات در مورد پیشگیری در آینده کوتاهی کرد.

در حالی که می‌توان گفت که چنین آزمایش‌هایی لزوماً نشان‌دهنده تجربه واقعی کاربر نیستند (همانطور که شرکت‌های فناوری تمایل دارند با آن بحث کنند)، تمایل اینستاگرام به جمع‌آوری محتوای جنسی کودکان یک مشکل شناخته شده داخلی بود – طبق گفته‌های فعلی و سابق، حتی قبل از راه‌اندازی Reels. کارمندان متا با WSJ مصاحبه کردند.

همان گروه از افراد پیشنهاد کردند که یک راه حل موثر مستلزم اصلاح الگوریتم هایی است که مسئول ارائه محتوای مرتبط به کاربران هستند. با این حال، اسناد داخلی مشاهده شده توسط WSJ نشان می دهد که متا اعمال چنین تغییرات شدیدی را برای تیم ایمنی خود دشوار کرده است، زیرا عملکرد ترافیک ظاهرا برای غول رسانه های اجتماعی مهم تر است.

اشتراک گذاری