امروز:9 اردیبهشت 1403

شبکه اجتماعی X از Media Matters شکایت کرد

X شکایتی را علیه گروه ناظر رسانه Media Matters به دلیل تحقیقات این گروه که نشان می داد تبلیغات در شبکه اجتماعی در کنار محتوای یهودی ستیز ظاهر می شد، تنظیم کرده است. مالک این شرکت، ایلان ماسک، اواخر هفته گذشته به دنبال فرار یک تبلیغ‌کننده، قول داد که علیه این سازمان «دعوای هسته‌ای گرما» تنظیم کند. X در شکایت خود گفت Media Matters “به طور آگاهانه و بدخواهانه تصاویری در کنار هم تولید می کند که پست های تبلیغ کنندگان را در پلت فرم رسانه های اجتماعی X Corp در کنار محتوای نئونازی و ملی سفید نشان می دهد.” این گروه افزود که این گروه “تصاویر تولید شده” را به گونه ای به تصویر می کشد که گویی تجربه یک کاربر معمولی را در این پلتفرم نشان می دهد. این شرکت نوشت: “Media Matters هم این تصاویر و هم استراتژی رسانه ای حاصل را طراحی کرد تا تبلیغ کنندگان را از پلتفرم بیرون کند و X Corp را نابود کند.”

همانطور که TechCrunch اشاره می‌کند، Media Matters دقیقاً تصاویری را که با تحقیقات خود استفاده می‌کرد، «تولید» نکرد. بر اساس تحقیقات خود X همانطور که در شکایت خود توضیح داده است، این سازمان از یک حساب کاربری قدیمی‌تر از 30 روز برای دور زدن فیلترهای تبلیغاتی وب‌سایت استفاده کرد تا مجموعه‌ای از کاربران را که به تولید «محتوای حاشیه‌ای» و بزرگترین تبلیغ‌کنندگان در این پلتفرم شناخته می‌شوند، دنبال کند. . سپس ظاهراً این گروه به پیمایش و تازه کردن فید خود ادامه داد تا “بین 13 تا 15 برابر بیشتر در ساعت تبلیغاتی نسبت به مشاهده شده توسط کاربر متوسط X” ایجاد کند. X گفت که سازمان دیده بان هیچ زمینه ای در مورد “ماهیت اجباری و غیر معتبر” تبلیغاتی که دیده است ارائه نکرده است.”

در پاسخ به تحقیقات Media Matters، مدیر عامل X، لیندا یاکارینو، گفت: “هیچ کاربر معتبری در X تبلیغات IBM، Comcast یا Oracle را در کنار محتوای مقاله Media Matters ندید.” او اضافه کرد که «تنها دو کاربر آگهی اپل را در کنار محتوا دیدند که حداقل یکی از آنها Media Matters بود» و تأیید می‌کند که سازمان تبلیغات را دیده است، حتی اگر باید شرایط مناسبی را برای آنها ایجاد کند. پس از اینکه Yaccarino بیانیه خود را منتشر کرد، آنجلو کاروسون، رئیس Media Matters چندین پست از کاربران به ظاهر معتبر را بازتوییت کرد که تبلیغات جستجوها و برچسب هایی مانند “killjews” و “HeilHitler” را نشان می دادند. ما در مورد این دعوا با سازمان تماس گرفتیم و سخنگویی به Engadget گفت: “این یک دعوای بیهوده است که هدف آن قلدری کردن منتقدان X به سکوت است. Media Matters پشت گزارش آن ایستاده و مشتاقانه منتظر برنده شدن در دادگاه است.”

جدای از شکایت X، Media Matters همچنین باید با تحقیقات کن پکستون، دادستان کل تگزاس دست و پنجه نرم کند. پکستون گفت که دفتر او در حال بررسی موضوعات رسانه‌ای است که او آن را «یک سازمان رادیکال ضد آزادی بیان» نامید، برای فعالیت‌های احتمالی کلاهبرداری. او گفت که در حال بررسی این نهاد نظارتی است تا “اطمینان حاصل شود که مردم فریب طرح های سازمان های چپ رادیکال را نخورده اند که چیزی جز محدود کردن آزادی از طریق کاهش مشارکت در میدان عمومی نمی خواهند.”

این سازمان دیده بان رسانه یافته های خود را پس از پاسخ به توییتی که ایلان ماسک، مالک ایکس، منتشر کرد، منتشر کرد که در آن گفته شده بود یهودیان “نفرت علیه سفیدپوستان را تحریک می کنند که آنها ادعا می کنند می خواهند مردم از استفاده علیه آنها خودداری کنند.” ماسک نوشت: شما حقیقت واقعی را گفتید. پس از این حوادث، چندین تبلیغ‌کننده مشهور، از جمله IBM، Apple، Disney، Paramount و Comcast، کمپین‌های خود را از این پلتفرم خارج کردند. در همین حال، Lionsgate به طور خاص به توییت ایلان به عنوان دلیل کشیدن تبلیغات خود اشاره کرد.

به گفته فورچون، یاکارینو پس از طرح دعوی قضایی توسط X، یک جلسه تمام عیار برگزار کرد تا به کارکنان تأیید کند که تبلیغات برخی از مشتریان هنوز متوقف شده است. وقتی از مدیرعامل پرسیده شد که بهترین نتیجه برای دعوا چه خواهد بود، مدیر عامل گفت که یک برد تأیید می کند که X درست بوده است.

او در پاسخ گفت: «آنها سابقه طولانی در تشکیل یک سازمان فعال دارند تا روایتی را تحمیل کنند و اجازه ندهند مردم جهان خودشان تصمیم بگیرند. “من فکر می کنم یکی از اهداف اصلی که بر تعهد به حقیقت و انصاف تاکید دارد و آن این است که ما به مردم اجازه می دهیم یک میدان شهری جهانی داشته باشند تا اطلاعات خود را جستجو کنند و خودشان تصمیم بگیرند. بنابراین افشای مسائل رسانه ای برای آموزش حقوق مردم برای تصمیم گیری تصمیمات آنها تاییدی بر این خواهد بود که X درست بوده است و این یک دستکاری غیر معتبر بود.”

اشتراک گذاری