امروز:9 اردیبهشت 1403

خودروی مفهومی تمام الکتریکی جدید لامبورگینی از سفینه های فضایی الهام گرفته شده است

لامبورگینی که به دلیل ایجاد بسیاری از بحران‌های میانسالی شناخته می‌شود، پس از انتشار این خبر چند روز پیش، یک خودروی مفهومی الکتریکی جدید را در هفته خودروی مونتری معرفی کرد. لامبورگینی لانزادور تمام الکتریکی دارای انواع زنگ‌ها و سوت‌های با تکنولوژی بالا است، با طرحی که در واقع از سفینه‌های فضایی الهام گرفته شده است. این وسیله نقلیه گرند تورر (GT) دارای ویژگی‌های سرگرمی اطلاعاتی زیادی است، با پل کنسول مرکزی Y شکل و داشبورد باریک برای انجام تنظیمات.

راننده همچنین از طریق یک “واحد خلبان” یکپارچه به کنترل های آب و هوا و عملکردهای دیجیتال مختلف دسترسی دارد. این واحد همچنین امکان دسترسی به مجموعه ای از حالت های رانندگی را از طریق سیستم کنترل ANIMA این شرکت فراهم می کند. حتی نمایشگرهای جمع شونده ای وجود دارد که اطلاعات مربوط به سرعت، مسافت، آب و هوا، سرگرمی و موارد دیگر را به مسافران منتقل می کند.

در مورد طراحی، راننده و سرنشین پایین روی زمین نشسته اند، انگار در جت هستند و توسط آن کنسول مرکزی از هم جدا می شوند. این شرکت می‌گوید که با وجود ارتفاع سقف 1.5 متری، فضای داخلی به‌طور غیرمنتظره‌ای جادار است که باعث افزایش بیشتر نسبت‌های پایین خودرو به سطح زمین می‌شود. فضای عقب را می توان برای نگهداری چمدان و سایر ملزومات مورد استفاده قرار داد و یک صندوق عقب مخفی در زیر کاپوت جلو برای گزینه های ذخیره سازی بیشتر وجود دارد.

طراحی جالب است و همه چیز، اما در مورد همه آن ویژگی های داخلی افزایش دهنده سرعت چطور؟ Lanzador شامل موتورهای الکتریکی پرقدرت در هر محور، با حداکثر توان بیش از یک مگاوات است. در اکسل عقب یک سیستم چهارچرخ محرک با گشتاور الکترونیکی برای بهبود در پیچ ها وجود دارد. لامبورگینی می‌گوید که همه آن‌ها از یک «نسل جدید باتری با کارایی بالا» نیرو می‌گیرند و برد رانندگی طولانی را تضمین می‌کنند، اما مسافت پیموده شده واقعی در هر بار شارژ را اعلام نکرده است. این شرکت همچنین می گوید که طراحی آیرودینامیکی خودرو باید مسافت پیموده شده در دنیای واقعی را بیشتر کند.

اگرچه لامبورگینی کاملاً یک خودروی مفهومی است، اما می‌گوید لانزادور صرفاً «هوس طراحان و مهندسان» نیست و «پیش‌نمایش مشخص» خودروهای تولیدی را ارائه می‌کند که در سال 2028 عرضه خواهند شد. مواد طراحی دوستانه، مانند پشم مرینو، چرم دباغی شده پایدار و کربن بازیافتی. این همچنین شواهد دیگری را اضافه می کند که نشان می دهد این شرکت جدی است تا سال 2030 تمام الکتریکی شود.

اشتراک گذاری