امروز:10 اردیبهشت 1403

مایکروسافت مقاله نوشته شده با هوش مصنوعی را حدف کرد این مقاله به گردشگران توصیه می کرد با شکم خالی از بانک غذا دیدن کنند

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت مقاله‌ای را که توسط هوش مصنوعی تولید شده بود منتشر کرد – و آن را پس گرفت – که به مردم توصیه می‌کرد به عنوان یک جاذبه توریستی از یک بانک مواد غذایی کانادا بازدید کنند. مقاله «به اتاوا رفتید؟ این چیزی است که نباید از دست بدهید!» شامل توصیه هایی برای گرفتن یک بازی بیسبال، تجلیل از سربازان کشته شده در موزه جنگ و… تاب خوردن توسط بانک غذای اتاوا. پاریس مارکس ابتدا این داستان را در X (توئیتر سابق) خواند. در بخش نوشته شده با هوش مصنوعی در مورد بخش بانک غذا آمده است: «افرادی که به ما مراجعه می‌کنند شغل و خانواده برای حمایت و همچنین هزینه‌هایی برای پرداخت دارند». “زندگی در حال حاضر به اندازه کافی دشوار است. با معده خالی وارد آن شوید.”

قبل از پس‌گیری، مقاله در Microsoft Start، سرویس خبری انبوه هوش مصنوعی این شرکت که در سال 2021 جایگزین Microsoft News شد، ظاهر شد. جف جونز، کارگردان، به این نشریه گفت: «این مقاله حذف شده است و ما در حال بررسی چگونگی انجام آن در روند بررسی خود هستیم.»

URL اصلی اکنون این پیام را نشان می دهد: «این صفحه دیگر وجود ندارد. یک صفحه جستجوی جدید به طور خودکار بارگیری می شود.” The Verge تصاویری از داستان اولیه را در ایمگور آپلود کرد.

نویسنده مقاله صرفاً به عنوان “Microsoft Travel” ذکر شده است، که نشان می دهد افراد واقعی ممکن است هیچ دخالتی در ایجاد آن نداشته باشند. صفحه وب «درباره ما» مایکروسافت استارت ادعا می کند که از «نظارت انسانی» برای الگوریتم هایی استفاده می کند که «صدها هزار محتوای ارسال شده توسط شرکای ما را بررسی می کند» تا به شرکت کمک کند «ابعاداتی مانند تازگی، دسته بندی، نوع موضوع، محتوای نظر را درک کند. و محبوبیت بالقوه را بر اساس ترجیحات کاربر منتشر کنید.” طبق گزارش ها، سازنده ویندوز در سال 2020 حدود 50 خبرنگار را از این بخش اخراج کرد، در حالی که به اخبار تولید شده توسط هوش مصنوعی روی آورد.

مایکروسافت به سختی اولین شرکتی است که در استفاده از محتوای ایجاد شده با هوش مصنوعی بیش از حد مشتاق است. در اوایل سال جاری، CNET چندین مقاله توضیحی مالی حاوی خطا منتشر کرد که توسط هوش مصنوعی تشکیل شده بود. اخیراً، شرکت مادر Gizmodo، G/O Media، مقاله‌ای در مورد جنگ ستارگان با هوش مصنوعی (همچنین پر از اشتباه) در سایت پست کرده است که جیمز ویتبروک، معاون سردبیر آن را «شرم‌آور، غیرقابل انتشار، بی‌احترامی» خوانده است. همانطور که آسوشیتدپرس با احتیاط سنجیده ای در مورد پوشش خبری به کمک هوش مصنوعی پیش می رود، سایر رسانه ها – از جمله شاخه انتشار اخبار مایکروسافت – به نظر می رسد که به طور قابل توجهی راحت تر از مقالات کاملاً نوشته شده با هوش مصنوعی پول نقد می کنند و پس از این واقعیت، خرابی های اجتناب ناپذیر را پاک می کنند.

اشتراک گذاری