امروز:9 اردیبهشت 1403

مدل 3 بازطراحی شده تسلا با فضای داخلی جدید و محدوده بیشتر عرضه می شود

مدل 3 به روز شده تسلا پس از افشای اطلاعات در سال گذشته، سرانجام در چین، اروپا و جاهای دیگر به فروش رسید. طراحی مجدد ملایم، محدوده بیشتر و فضای داخلی به روز شده با مواد جدید – همراه با برچسب قیمت بالاتر در برخی مناطق. قرار است از ماه آینده حمل و نقل در اروپا آغاز شود و خریداران آمریکایی می توانند به زودی آن را در وب سایت سفارش شرکت مشاهده کنند.

در توییتی از تسلا اروپا، این شرکت تصاویری را منتشر کرد که تغییرات ظاهری را نشان می‌دهد، به‌ویژه در قسمت جلویی که براق‌تر و حباب‌دارتر از قبل است. این به نوبه خود به آن کمک می کند تا با شارژ دورتر حرکت کند.

در یک توضیح نوشته شده است: «با یک بار شارژ تا 629 کیلومتر (390 مایل) بروید و ظاهر بیرونی به روز شده برای حداکثر آیرودینامیک بهینه شده است. این بر اساس محدوده WLTP اروپا است، که برابر با 10-12 درصد محدوده بهتر در مقایسه با مدل قبلی است. با توجه به برد 272 مایلی / 333 مایلی EPA مدل 3 پایه / برد بلند فعلی، این بدان معناست که برد ایالات متحده می تواند تا حدود 300 مایل / 365 مایل افزایش یابد.
تسلا همچنین به لطف ترکیبی از بدنه سفت‌تر و تنظیم تعلیق به‌روز، قول «کیفیت سواری باکیفیت‌تر و آرام‌تر» را داده است. دو رنگ جدید (فوق العاده قرمز و خاکستری مخفی) با قیمت 2000 یورو نسبت به رنگ سفید پایه ارائه می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که بر اساس زاویه دید و نور به طور ظریف تغییر کنند.

فضای داخلی نیز به روز شده است (با کنترل های فیزیکی هنوز جایی دیده نمی شود). تسلا وعده «مواد پیچیده‌تر، صندلی‌های تهویه‌شده و روشنایی محیطی قابل تنظیم» را به همراه یک صفحه نمایش لمسی عقب که کنترل‌های تهویه و سرگرمی را به مسافران صندلی عقب می‌دهد، داده است. تسلا نوشت: در همین حال، صفحه نمایش لمسی اصلی به لطف حاشیه‌های کوچک‌تر، فضای قابل استفاده بیشتری برای صفحه نمایش دارد و همچنین «روشن‌تر، کنتراست بالاتر و واکنش‌پذیرتر» است.

مدل 3 قبلاً نسبتاً ساکت بود، اما عملکرد برقی بی صدا آن نیز هر صدای بیرونی را برجسته‌تر می‌کند. تسلا قول داده است که برای این منظور، نسخه جدید دارای “شیشه آکوستیک 360 درجه [که] سکوت را در داخل کابین بدون توجه به آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد تضمین می کند” با صدای بسیار کمتری از جاده و باد است. همچنین دارای سیستم صوتی بهتری است که اکنون تا 17 بلندگو، ساب ووفر دوگانه و تقویت کننده دوگانه دارد. تسلا گفت: “بدیهی است که به 11 می رود” (این را با صدای ایلان ماسک بخوانید).

تسلا از زمانی که برای اولین بار در سال 2018 عرضه شد، به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را برای مدل 3 انجام داده است (از طریق به‌روزرسانی‌های سفت‌افزار و تغییرات فیزیکی جزئی)، اما به نظر می‌رسد نسخه جدید آن را پیچیده‌تر و کارآمدتر می‌کند – احتمالاً در پاسخ به خودروهای برقی صیقلی کیا، مرسدس بنز. و دیگران. طبق شایعات سال گذشته، ممکن است تولید مدل 3 ارزان‌تر شود.

با این حال، مدل 3 جدید با ورود به ایالات متحده ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد. طبق گزارش وال استریت ژورنال، در چین، مدل پایه اکنون حدود 35800 دلار یا 12 درصد بیشتر از نسخه قبلی است. در عین حال مدل پایه در نروژ همین قیمت است اما نسخه دوربرد آن حدود 950 دلار بیشتر است. همانطور که گفته شد، پیکربندی‌کننده‌های تسلا اکنون در اروپا هستند و انتظار می‌رود در ماه اکتبر تحویل داده شود – و باید به زودی وارد ایالات متحده شود. تسلا قول داده است که برای این منظور، نسخه جدید دارای “شیشه آکوستیک 360 درجه [که] سکوت را در داخل کابین بدون توجه به آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد تضمین می کند” با صدای بسیار کمتری از جاده و باد است. همچنین دارای سیستم صوتی بهتری است که اکنون تا 17 بلندگو، ساب ووفر دوگانه و تقویت کننده دوگانه دارد. تسلا گفت: “بدیهی است که به 11 می رود” (این را با صدای ایلان ماسک بخوانید).

تسلا از زمانی که برای اولین بار در سال 2018 عرضه شد، به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را برای مدل 3 انجام داده است (از طریق به‌روزرسانی‌های سفت‌افزار و تغییرات فیزیکی جزئی)، اما به نظر می‌رسد نسخه جدید آن را پیچیده‌تر و کارآمدتر می‌کند – احتمالاً در پاسخ به خودروهای برقی صیقلی کیا، مرسدس بنز. و دیگران. طبق شایعات سال گذشته، ممکن است تولید مدل 3 ارزان‌تر شود.

با این حال، مدل 3 جدید با ورود به ایالات متحده ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد. طبق گزارش وال استریت ژورنال، در چین، مدل پایه اکنون حدود 35800 دلار یا 12 درصد بیشتر از نسخه قبلی است. در عین حال مدل پایه در نروژ همین قیمت است اما نسخه دوربرد آن حدود 950 دلار بیشتر است. همانطور که گفته شد، پیکربندی‌کننده‌های تسلا اکنون در اروپا هستند و انتظار می‌رود در ماه اکتبر تحویل داده شود – و به زودی به ایالات متحده خواهد رسید.

اشتراک گذاری