امروز:7 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک در نظر دارد تیک آبی توییتر را یک امتیاز برای پلن آبی توییتر کند

به گفته کیسی نیوتن و The Verge، توییتر با مسئولیت ایلان ماسک، قصد دارد قیمت طرح اشتراک آبی خود را از 5 دلار به 20 دلار در ماه افزایش دهد و آن را برای کاربران تأیید شده اجباری کند. اگر این طرح را راه اندازی کند، کاربران تأیید شده (مشهورها، سیاستمداران، روزنامه نگاران و غیره) باید ظرف 90 روز در این سرویس ثبت نام کنند وگرنه علامت آبی را از دست خواهند داد. طبق گزارش‌ها، به کارمندانی که روی این پروژه کار می‌کنند گفته شده است که اخراج خواهند شد مگر اینکه تغییرات را تا 7 نوامبر اعمال کنند.

توییتر بلو را اواخر سال گذشته در ایالات متحده با قیمت 3 دلار در ماه راه اندازی کرد، اما قیمت آن را در ماه جولای به 5 دلار افزایش داد. ویژگی هایی مانند مقالات برتر، نمادهای سفارشی و اخیراً امکان ویرایش توییت ها را به مشترکین ارائه می دهد. این شرکت تعداد مشترکین، درآمد یا جزئیات دیگر توییتر بلو را فاش نکرده است، اما طبق گزارش Investopedia، اکثریت قریب به اتفاق درآمد آن (89 درصد) از تبلیغات است.

ماسک دیروز این اقدام را تلگراف کرد و در توییتی نوشت که “کل فرآیند راستی‌آزمایی در حال حاضر در حال اصلاح است.” همانطور که نیوتن خاطرنشان کرد، @verified توییتر در حال حاضر حدود 428000 حساب کاربری را دنبال می کند که دارای چک آبی هستند، کسری از 206 میلیون کاربر فعال روزانه سایت.

بسیاری از این افراد در مورد این تغییر توییت کرده‌اند و بسیاری برای حفظ وضعیت تأیید شده خود 20 دلار پرداخت نمی‌کنند. در عین حال، کاربران اشاره کرده اند که سیستم جدید می تواند مشکلات ربات و اسپم توییتر را افزایش دهد که به نظر می رسد ماسک از آن متنفر است. کیتی مک، کیهان شناس و نویسنده، در توییتی نوشت: «نکته تأیید توییتر این است که… مفید است که بتوانیم اظهارات آنها را تأیید کنیم. قرار است به مبارزه با اطلاعات نادرست کمک کند، نه اینکه یک نماد وضعیت باشد.»

ماسک در چند روزی که به عنوان “سرپرست” مشغول بوده است. بنا به گزارش نیویورک تایمز، او ظاهراً دستور اخراج کارکنان در سراسر شرکت را صادر کرده است. در روز شنبه، رئیس اسپیس ایکس و تسلا بنا به گزارش‌ها به مدیران گفته است که شروع به تهیه فهرستی از کارمندانی کنند که باید برکنار شوند.

اشتراک گذاری