امروز:1 اردیبهشت 1403

Artemis 1 در 27 سپتامبر به دلیل طوفان گرمسیری Ian پرتاب نمی شود

به نظر می رسد ناسا نمی تواند استراحت کند. پس از انجام آزمایش موفقیت آمیز سوخت رسانی سیستم پرتاب فضایی در روز چهارشنبه، آژانس امیدوار بود که با Artemis 1 در 27 سپتامبر پیش برود. متأسفانه، به دلیل طوفان استوایی ایان، آن تاریخ دیگر روی میز نیست.

این طوفان جمعه شب در مرکز دریای کارائیب شکل گرفت. به گزارش واشنگتن پست، هواشناسان انتظار دارند که ایان تا روز یکشنبه به یک طوفان تبدیل شود و سپس به کوبا برسد و سپس راهی ساحل خلیج فلوریدا شود. از روز شنبه، مشخص نیست که ایان پس از رسیدن به سرزمین اصلی به کجا خواهد رسید. همچنین در مورد شدت طوفانی که این ایالت باید انتظار داشته باشد، ابهام وجود دارد، اما گرمای بیش از حد متوسط ​​فعلی آب‌های اقیانوس در ساحل شرقی خلیج فارس نشانه خوبی نیست.

در انتظار تبدیل شدن ایان به یک طوفان، ناسا تصمیم گرفته است که SLS را برای بازگشت به ایمنی ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه مرکز فضایی کندی آماده کند. این آژانس روز یکشنبه تصمیم نهایی را خواهد گرفت. اگر پیش‌بینی بدتر شود، بازگشت از یکشنبه شب یا اوایل صبح دوشنبه آغاز می‌شود. این طرح به ناسا انعطاف‌پذیری می‌دهد تا در صورت تغییر در وضعیت آب‌وهوایی، اقدام به پرتاب دیگری کند.

اگر آرتمیس 1 نتواند قبل از 3 اکتبر پرواز کند، اولین پنجره پرتاب بعدی در 17 اکتبر باز می شود. بازگشت به VAB به این معنی است که ناسا می تواند باتری های سیستم خاتمه پرواز موشک را نیز آزمایش کند. این به ناسا انعطاف بیشتری در اطراف پنجره پرتاب از 17 اکتبر تا 31 اکتبر می دهد.

اشتراک گذاری