امروز:31 فروردین 1403

پلیس بریتانیا هکر “GTA VI” را دستگیر کرد

پلیس بریتانیا یک هکر 17 ساله مظنون را دستگیر کرد. گزارش ها حاکی از آن است که این دستگیری به هک Rockstar Games مرتبط است که منجر به نشت بزرگ Grand Theft Auto VI شد. این فرد ممکن است با نفوذی در Uber نیز درگیر بوده باشد.

به گفته منابع روزنامه نگار متیو کیز، این دستگیری نتیجه تحقیقاتی است که پلیس شهر لندن، واحد ملی جرایم سایبری بریتانیا و FBI را درگیر کرده است. کیز خاطرنشان کرد که پلیس و/یا FBI جزئیات بیشتری را در مورد دستگیری بعداً امروز فاش خواهند کرد. پلیس شهر لندن به Engadget گفت که “در این مرحله اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن ندارد.”

به روز رسانی: @CityPolice دستگیری 17 ساله را به دلیل حادثه هک تایید کرد. منبع می گوید که این جنایت مربوط به نفوذ به بازی های Rockstar و احتمالا Uber Technologies است. https://t.co/lLHX2cpGfA $UBER
— متیو کیز (@MatthewKeysLive) 23 سپتامبر 2022

افشای GTA VI بدون شک یکی از بزرگترین در تاریخ بازی های ویدیویی است. آخر هفته گذشته، هکر مجموعه‌ای از فیلم‌های مربوط به ساخت آزمایشی این بازی را به اشتراک گذاشت که یکی از مورد انتظارترین عناوین جهان است. راک استار، که تمایل دارد روند توسعه خود را محدود نگه دارد، روز دوشنبه تایید کرد که این نشت قانونی بوده است. گفته می‌شود این اتفاق تاثیری روی کار روی بازی نمی‌گذارد و پس از آماده شدن، طرفداران را با عنوان بعدی در سری پرفروش‌ها آشنا می‌کند.

اوبر همچنین در این ماه در معرض یک حادثه امنیت سایبری قرار گرفت. این شرکت این هفته اعلام کرد که هکر مورد نظر به حساب‌های کاربری دسترسی نداشته است، اما از روز دوشنبه، همچنان در تلاش است تا تأثیر نفوذ را تعیین کند. اوبر همچنین به گزارش هایی اشاره کرد که نشان می دهد ممکن است همان فرد یا گروه مسئول هک Rockstar بوده باشد. علاوه بر این، گفته می شود که عامل ممکن است به گروه هک Lapsus$ مرتبط باشد.

این جوان 17 ساله در آکسفوردشایر، جایی که گفته می شود یکی از رهبران Lapsus$ در آنجا زندگی می کند، دستگیر شد. در ماه مارس، بی بی سی نیوز گزارش داد که یک جوان 16 ساله اهل آکسفورد (که احتمالاً از آن زمان تولد داشته است) توسط محققان و هکرها شناسایی شده است که با این گروه ارتباط دارد. در همان ماه، پلیس شهر لندن هفت نوجوان را به اتهام ارتباط با Lapsus$ دستگیر کرد، اما تأیید نشد که آیا نوجوان آکسفورد در میان آنها بوده است یا خیر. Lapsus$ همچنین شرکت هایی مانند مایکروسافت، Okta و T-Mobile را هدف قرار داده است.

اشتراک گذاری