امروز:9 فروردین 1403

قیمت جراحی دیسک کمر: چگونه هزینه‌های آن عمل را پرداخت کنیم؟

جراحی فتق دیسک کمر معمولا زمانی توصیه می شود که درمان های غیر جراحی شکست خورده باشند.  اگر از تمام گزینه‌های درمانی دیگر خسته شده اید و همچنان درد مزمن دارید، ممکن است به این فکر افتاده باشید که آیا جراحی کمر برای شما مناسب است یا خیر. یکی از اولین سوالاتی که در ذهن شما وجود دارد این است که هزینه جراحی کمر چقدر خواهد بود؟ هزینه عمل دیسک شامل دستمزد جراح، متخصص بیهوشی و هزینه تسهیلات می باشد. جراحی فتق دیسک کمر معمولاً در صورت دستور پزشک تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرد. برای بیماران تحت پوشش بیمه، با فرض برآورده شدن حق فرانشیز، هزینه های معمول شامل پرداخت بیمه مشترک بین 10 تا 40 درصد از عمل است. متخصص دیسک کمر در جلسه مشاوره اطلاعات کاملی را در مورد جراحی دیسک کمر به شما ارائه می‌کند. در نهایت شما می توانید با در نظر گرفتن هزینه‌ها و بیمه قرارداد برای انجام جراحی دیسک کمر تصمیم بگیرید.

جراحی فتق دیسک کمر چیست؟

جراحی فتق دیسک زمانی انجام می‌شود که پس از امتحان کردن تمام روش‌های درمانی، هنوز هم دچار علائم و نشانه‌های دیسک کمر هستید و درد آن فعالیت های روزانه شما را مختل کرده است . در این جراحی بین هر یک از استخوان‌های منفرد ستون فقرات (معروف به مهره) دیسک‌های لاستیکی بافتی وجود دارد که دارای مرکزی ژل مانند است. این دیسک ها به عنوان بالشتک بین استخوان های ستون فقرات شما عمل می کنند. آنها همچنین به محافظت از نخاع کمک کرده و به پیچش و خم شدن آنها کمک می کنند.

هنگامی که یک دیسک دچار فتق می شود (پارگی دیسک، لغزش دیسک، دیسک برآمده)، می تواند با ایجاد فشار بر روی نخاع یا اعصاب شما، مشکلات جدی ایجاد کند. می تواند منجر به طیف گسترده ای از علائم نظیر بی حسی و گزگز تا مسائل جدی تر مانند درد، مشکل در راه رفتن و بی اختیاری شود.

روش جراحی دیسک کمر

برای اصلاح این مشکل، جراح  بخشی یا تمام دیسک آسیب دیده را برمی دارد تا فشار وارده بر نخاع و اعصاب شما کاهش یابد. شما در طول مدت جراحی تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید (به این معنی که کاملاً در خواب خواهید بود).

بیهوشی عمومی نیاز به برنامه ریزی و نظارت یک متخصص بیهوشی دارد. علاوه بر این، ممکن است جراحان اضافی (بسته به میزان پیچیدگی جراحی شما)، دستیاران جراحی و پرستاران نیز وجود داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که جراحی شما تا حد امکان روان انجام می شود. همه اینها به جراحی فتق دیسک کمر کمک می کند.

وقتی عمل جراحی شما تمام شد، به اتاق ریکاوری منتقل خواهید شد، جایی که تیمی از کارکنان متخصص شما را تحت نظر خواهند داشت و تا زمانی که بیدار می شوید، داروهای ضد درد تجویز می‌کنند. از آنجا شما را برای روزهای باقیمانده نقاهت در بیمارستان، به اتاق مخصوصتان می برند.

هزینه جراحی دیسک کمر به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

از آنجایی که عمل جراحی فتق دیسک برای هر فرد متفاوت است، هزینه‌های آن نیز می‌تواند متفاوت باشد بعید است که هر جراحی، هزینه یکسانی داشته باشند. به این دلیل که هر مورد منحصر به فرد است و ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که هزینه کل را افزایش یا کاهش دهد.

در اینجا فقط برخی از عوامل که در هزینه کلی جراحی دیسک فتق کمر نقش دارد، ذکر شده است:

  • رادیولوژی: شما نیاز به مطالعات تصویربرداری از ستون فقرات خود دارید تا بهترین روش عمل جراحی را تعیین کنید. این امر مستلزم استفاده از تجهیزات تخصصی و کارکنان آموزش دیده مناسب برای اطمینان از ارائه بهترین تصاویر ممکن و تشخیص صحیح است.
  • جراح ها و کارکنان: بسیار مهم است که جراحی شما همراه با پرسنل خوب انجام شود. این بدان معنی است که جراح شما ممکن است بسته به پیچیدگی عمل شما نیاز به حمایت بیشتری داشته باشد. اکثر کارکنان مجموعه جراحی شامل یک جراح، یک متخصص بیهوشی، یک تکنسین جراحی، یک دستیار جراحی و یک پرستار اتاق عمل (OR) خواهند بود. علاوه بر این، نظارت مداوم در روند بهبودی توسط پزشکان و پرستاران متخصص خواهید داشت. حقوق هر یک از این افراد در قیمت کل جراحی شما لحاظ می شود.
  • استفاده از اتاق عمل و امکانات ریکاوری: اتاق عمل و یک واحد ریکاوری برای جراحی شما رزرو می شود و مانند این است که یک مرکز کنفرانس مخصوصاً برای جراحی شما رزرو شده است.
  • مواد و لوازم: برای هر جراحی تعداد زیادی لوازم استفاده می شود. این موارد از دستکش های جراحی استریل گرفته تا گاز، مواد بخیه، چسب پوست و هزاران چیز دیگر که لازمه یک جراحی موفقیت آمیز است.
  • اقامت در بیمارستان: اقامت شما در بیمارستان ممکن است به طور متوسط ​​بین 1 تا 3 روز طول بکشد. در طول این مدت در یک محیط تحت نظارت با تجهیزات کامل خواهید بود که موارد حیاتی شما پیگیری و در صورت لزوم داروهای ضد درد و مایعات تجویز می شود. بسته به مجوز بیمه ، ممکن است یک اتاق خصوصی یا مشترک به شما اختصاص داده شود. غذاها و داروها علاوه بر لوازمی مانند بانداژ یا اجزای تزریق داخل وریدی، در هزینه اقامت شما نیز لحاظ می شود. علاوه بر این، اگر در این مدت نیاز به کاردرمانی یا فیزیوتراپی داشته باشید، هزینه خدمات آن فرد نیز در نظر گرفته می شود.
  • ویزیت های بعدی: در بیشتر موارد، ویزیت های همراه با تصویربرداری از پیش پرداخت خواهد شد. اگر اینطور نیست، لیستی را بخواهید که شامل این هزینه ها باشد و مطمئن شوید که بیمه شما به پوشش آنها کمک کند.

هزینه‌های اضافی جراحی فتق دیسک کمر

علاوه بر هزینه جراحی دیسک کمر، باید هزینه خرید بریس، داروهای تجویز شده و فیزیوتراپی را هم در نظر داشته باشید.

  • علاوه بر جراحی، بیشتر بیماران به دو تا شش هفته دوره نقاهت نیاز دارند، بنابراین ممکن است لازم باشد زمانی را در نظر بگیرید که نمی توانید کار کنید و درآمد داشته باشید.
  • بریس پشت، که گاهی اوقات لازم است.
  • فیزیوتراپی به راحتی می تواند هزینه های کل را افزایش دهد.
  • داروهای ضد درد به احتمال زیاد بعد از جراحی تجویز می شود و احتمال تجهیزات دیگری مانند واکر نیز باید در نظر گرفته شود.

بیمه و جراحی فتق دیسک

مانند هر عمل دیگری،  جراحی دیسک کمر نیز رایگان نیست. اما بیمه درمانی، جراحی کم تهاجمی نظیر دیسککتومی را تحت پوشش قرار می دهد که رایج ترین روش برای درمان دیسک لغزش یافته به حساب می آید. در صورتی که بیمه، جراحی شما را پوشش دهد، مطمئناً جراحانی را در مجاورت خود پیدا خواهید کرد که بتوانند عمل جراحی فتق دیسک شما را انجام دهند. اکثر دفاتر بیمه می توانند فوراً به شما اطلاع دهند که آیا بیمه شما این عمل را تحت پوشش قرار می دهد یا خیر.

اشتراک گذاری