امروز:4 اردیبهشت 1403

طبق گزارش‌ها، TikTok با حساب‌های محبوب «کمی ملایم‌تر» است

به گفته فوربس، در سال گذشته، TikTok یک سیستم تعدیل دو سطحی را به کار گرفت که به محبوب ترین کاربران خود رفتار ترجیحی داد. این رسانه یک ضبط صوتی از جلسه سپتامبر 2021 به دست آورد که در آن شرکت ویژگی داخلی به نام “برچسب های سازنده” را که برای حساب هایی با بیش از 5 میلیون دنبال کننده رزرو شده بود، شرح داد. زمانی که نوبت به تعدیل این کاربران رسید، که بسیاری از آنها اینفلوئنسرها و افراد مشهور بودند، TikTok آنها را از طریق یک صف تعدیل جداگانه فیلتر کرد که باعث شد شرکت رفتار متفاوتی با آن حساب ها داشته باشد.

ما نمی‌خواهیم با این کاربران مانند سایر حساب‌ها رفتار کنیم. به گفته فوربس، یکی از کارمندان بخش اعتماد و ایمنی TikTok در این جلسه گفت: من می گویم کمی نرمش بیشتر است. این شرکت در وب‌سایت خود بیان می‌کند که دستورالعمل‌های انجمن برای «همه و همه چیز در TikTok» اعمال می‌شود.

TikTok بلافاصله به درخواست Engadget برای اظهار نظر پاسخ نداد. سخنگوی این شرکت به فوربس گفت که «در تعدیل حساب‌های دارای بیش از ۵ میلیون فالوور ملایم‌تر نیست» و افزود که بر اساس تعداد فالوورها صف تعدیل ندارد.

اگر این گزارش دقیق باشد، TikTok اولین شرکتی نخواهد بود که با تأثیرگذارترین و قدرتمندترین کاربران خود رفتار متفاوتی دارد. در سال 2021، وال استریت ژورنال توضیح داد که چگونه سیستم XCheck متا به میلیون‌ها کاربر سرشناس فیس‌بوک و اینستاگرام اجازه می‌دهد قوانین آن را زیر پا بگذارند. در یکی از مواردی که در این گزارش توضیح داده شد، این سیستم مدیران فیس بوک را از حذف عکس های برهنه ای که نیمار ستاره فوتبال برزیل از زنی که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، ارسال کرد. این پست قبل از اقدام متا بیش از 60 میلیون بار مشاهده شد. علاوه بر این، این شرکت حساب نیمار را مسدود نکرد، حتی اگر او برهنگی غیرموافقانه را با نقض دستورالعمل‌های انجمن خود به اشتراک گذاشت.

اشتراک گذاری