امروز:6 اردیبهشت 1403

ناسا نشتی های محفظه سوخت آرتمیس 1 را تعمیر کرد

ناسا تعمیر حیاتی موشک نسل بعدی سیستم پرتاب فضایی (SLS) خود را تکمیل کرده است. روز جمعه، مهندسان مهر و موم نشتی را جایگزین کردند که آژانس را مجبور کرد آخرین تلاش خود برای پرتاب آرتمیس 1 را پاکسازی کند. در 3 سپتامبر، یک اتصالات روی یکی از خطوط سوخت SLS شروع به نشت هیدروژن کرد. خدمه زمینی در مرکز فضایی کندی سه بار سعی کردند مشکل را حل کنند، اما نشت همچنان ادامه داشت و ناسا را ​​مجبور کرد که تلاش پرتاب را متوقف کند. در روز جمعه، مهندسان همچنین مهر و موم را در یک “خط تخلیه هیدروژنی” 4 اینچی که مسئول یک نشت کوچکتر در طی تلاش برای پرتاب اولیه در 29 اوت بود، جایگزین کردند.

با قرار گرفتن واشرهای جدید، ناسا قصد دارد آزمایش سوخت رسانی را انجام دهد تا تأیید کند که آنها طبق برنامه کار می کنند. در اجرای خشک، مهندسان تلاش خواهند کرد تا SLS را با تمام 736000 گالن هیدروژن مایع و اکسیژنی که در طول یک پرواز عادی به آن نیاز دارد، بار کنند. ناسا امیدوار است این آزمایش را تا 17 سپتامبر با موفقیت انجام دهد. آژانس گفت: «این نمایش به مهندسان امکان می‌دهد مهر و موم‌های جدید را در شرایط برودتی یا فوق‌سرد، همانطور که در روز پرتاب و قبل از اقدام بعدی برای پرتاب انتظار می‌رود، بررسی کنند.»

روز پنجشنبه، ناسا اعلام کرد که 23 سپتامبر را برای یک اقدام دیگر برای فرستادن آرتمیس 1 به فضا، با 27 سپتامبر به عنوان پشتیبان، هدف قرار داده است. اینکه آیا می‌تواند این تاریخ‌ها را تعیین کند به آزمایش سوخت‌گیری هفته آینده و تصمیم نیروی فضایی ایالات متحده بستگی دارد. مقررات پرواز ایجاب می کند که ناسا باتری سیستم خاتمه پرواز آرتمیس 1 را هر 20 روز یکبار آزمایش کند. این کاری است که فقط در ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه مرکز فضایی کندی می تواند انجام دهد. نیروی فضایی قبلاً مهلت ۲۰ روزه را به آژانس تمدید کرده بود. اکنون ناسا درخواست معافیت دیگری کرده است.

اشتراک گذاری