امروز:7 اردیبهشت 1403

ناسا در تاریخ 3 سپتامبر، آرتمیس 1 را مجدد به ماه ارسال می کند

ناسا قصد دارد روز شنبه 3 سپتامبر، پس از اینکه پرتاب برنامه ریزی شده در 29 آگوست به دلیل مشکلات موتور، پرتاب برنامه ریزی شده را متوقف کرد، تلاش دیگری برای پرتاب ماه آرتمیس 1 انجام دهد. قرار بود سیستم پرتاب فضایی اولین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد و در آن روز برنامه آرتمیس را آغاز کند. با این حال، تیم های زمینی آن نتوانستند یکی از موتورهای RS-25 خود را که دمای بالاتر از سه موتور دیگر را نشان می داد، خنک کنند. ناسا فقط چند ساعت قبل از پرتاب این مشکل را کشف کرد و مجبور شد این رویداد را به طور کامل کمتر از یک ساعت قبل از پرتاب لغو کند.

در طول یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد تاریخ هدف جدید، مدیر برنامه SLS جان هانیکات گفت که آنها معتقدند مشکل از یک سنسور معیوب ناشی شده است. تیم فنی موشک همچنان در حال بررسی داده ها و صیقل دادن برنامه خود است تا مطمئن شود پرتاب در روز شنبه انجام می شود. طی چند روز آینده، تیم رویه‌های بارگذاری پیشرانه را تمرین می‌کند که فرآیند خنک‌کردن موتورها را 30 تا 45 دقیقه زودتر در شمارش معکوس شروع می‌کند تا اطمینان حاصل شود که دمای آنها به حدود منفی 420 درجه فارنهایت می‌رسد.

اگر تیم SLS برای حل مشکل نیاز به دسترسی به حسگر داشته باشد، می تواند ماموریت Artemis 1 را هفته ها یا حتی ماه ها به تاخیر بیاندازد. یک پرتاب SLS باید تعدادی از شرایط محیطی را برآورده کند تا بتواند پیشروی کند، بنابراین ناسا فقط می تواند یک ماموریت را در پنجره های زمانی مشخص برنامه ریزی کند. پس از بسته شدن در دسترس بودن پرتاب فعلی در 6 سپتامبر، اولین تاریخ ممکن بعدی برای آزمایش پرواز تا 19 سپتامبر نخواهد بود.

تیم SLS قصد دارد اطلاعات را بررسی کند و آمادگی پرواز ماموریت را در روز پنجشنبه ارزیابی کند. اگر تصمیم به پرتاب 3 سپتامبر بگیرد، SLS در هر زمان بین ساعت 2:17 تا 4:17 بعد از ظهر به وقت شرقی به فضا پرتاب خواهد شد، با این فرض که مشکل دیگری پیش نیاید.

اشتراک گذاری