امروز:1 اردیبهشت 1403

روسیه ایستگاه فضایی بعدی خود را به نمایش گذاشت

روسیه قبلاً نگاهی به ایستگاه فضایی که پس از خروج از ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد ساخت، ارائه کرده است – البته اگر مختصر باشد. رویترز گزارش می دهد که آژانس فضایی روسکوسموس کشور مدلی از ایستگاه آینده (تصویر بالا) را به اشتراک گذاشته است که رسانه های تحت کنترل دولتی آن را ROSS می نامند. تاسیسات مداری در دو مرحله راه اندازی می شود که با چهار ماژول شروع می شود و با یک پلت فرم خدماتی به شش ماژول گسترش می یابد. این طرح چهار نفر را در تورهای چرخشی در خود جای می‌دهد و طبق گزارش‌ها، نظارت بهتری بر زمین نسبت به روسیه امروزی از ایستگاه فضایی بین‌المللی ارائه می‌دهد.

با این حال، اگر جزئیات دقیق بیشتری بخواهید، ناامید خواهید شد. Roscosmos تاریخ‌هایی را ارائه نکرده است و رسانه‌های دولتی ادعا می‌کنند که فاز اول بین سال‌های 2025 تا 2030 راه‌اندازی می‌شود. مرحله دوم بین سال‌های 2030 تا 2035 خواهد رسید. ممکن است فاصله زیادی بین خروج ISS تبلیغ شده روسیه در سال 2024 و جایگزینی عملکردی آن وجود داشته باشد.

روسکوسموس در ماه ژوئیه خروج خود از ایستگاه فضایی بین المللی را در واکنش به تحریم های غرب و سایر اقدامات پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه اعلام کرد. اگر این اقدام پیش برود، به دو دهه حضور مشترک و دائمی آمریکا و روسیه در ایستگاه پایان خواهد داد. روسیه همچنان تا پایان سال 2024 به تعهدات خود عمل خواهد کرد و حتی قراردادی برای تعویض صندلی های پرواز با ایالات متحده دارد.

این کشور انگیزه هایی برای راه اندازی پلت فرم خود در سریع ترین زمان ممکن دارد. فقدان ایستگاه توانایی روسیه را برای انجام مشاهدات زمینی که قبلاً ذکر شد و همچنین تحقیقات با جاذبه کم را محدود می کند. موضوع غرور ملی نیز وجود دارد. روسیه آخرین ایستگاه خودگردان خود، میر را در سال 2001 از کار انداخت. ROSS نه تنها به روسیه کمک می کند که از جایی که متوقف شده است ادامه دهد، بلکه تلاش های قبلی این کشور را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

اشتراک گذاری