امروز:8 اردیبهشت 1403

طبق گزارش‌ها، اپل تبلیغات جستجو را در نقشه‌ها در تلاش برای گسترش تجارت تبلیغاتی آزمایش کرده است

اپل ممکن است در حال برنامه ریزی برای آوردن تبلیغات به تعداد بیشتری از برنامه های شخص اول خود باشد. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، این شرکت آزمایش‌های داخلی نسخه‌ای از Maps را انجام داده است که دارای تبلیغات جستجو است. اپل قبلاً تبلیغات مشابهی را در اپ استور به کار گرفته است.

توسعه‌دهندگان می‌توانند هنگام وارد کردن عبارات خاص، به شرکت پول بدهند تا نرم‌افزار آنها در بالای صفحه نتایج جستجو نمایش داده شود. گورمن پیشنهاد می‌کند که تبلیغات جستجو در Maps نیز به همین شکل عمل می‌کنند. به عنوان مثال، یک رستوران ژاپنی می‌تواند به اپل پول بدهد تا کسب و کارشان در فهرست‌های محلی بالاتر نشان داده شود، وقتی افراد از عبارات جستجویی مانند «سوشی» استفاده می‌کنند. گورمن معتقد است که اپل می تواند تبلیغات مشابهی را در برنامه های پادکست و کتاب خود پیاده کند. او می‌گوید که این شرکت می‌تواند از طریق +Apple TV یک سطح با پشتیبانی از تبلیغات را ارائه دهد.

گورمن این فشار بالقوه را به تاد ترزی، معاون رئیس بخش تبلیغات این شرکت نسبت می دهد. ترزی اخیراً شروع به گزارش مستقیم به مدیر خدمات ادی کیو کرده است و گزارش شده است که در مورد گسترش تأثیر تیم خود صحبت کرده است. این بخش سالانه حدود 4 میلیارد دلار درآمد ایجاد می کند. جاه طلبی ترزی افزایش این عدد به دو رقمی است. این امر مستلزم گسترش قابل توجه تلاش های تبلیغاتی فعلی اپل است.

یک فشار تبلیغاتی گسترده‌تر برای شرکتی که حداقل از نظر بیرونی، خود را به عنوان قهرمان حفظ حریم خصوصی کاربران قرار داده است، یک مشکل است. اپل با انتشار iOS 14.5 قابلیتی به نام App Tracking Transparency را معرفی کرد. اعلان به شما امکان می دهد از ثبت فعالیت برنامه ها در سایر برنامه ها و وب سایت ها جلوگیری کنید. در سال 2022، تخمین زده می‌شود که این سیاست برای شرکت مادر فیسبوک متا حدود 13 میلیارد دلار ضرر از دست داده است. هنگامی که اپل ATT را در WWDC 2020 معرفی کرد، این شرکت به طور عمومی اعلام کرد که این ویژگی را برای محافظت از حریم خصوصی کاربران طراحی کرده است. گزارش اخیر وال استریت ژورنال، که می گوید این شرکت به دنبال یک توافق تقسیم درآمد با فیس بوک است، نشان می دهد که انگیزه های آن با ATT ممکن است چندان نوع دوستانه نبوده باشد.

اشتراک گذاری