امروز:10 اردیبهشت 1403

اسپیس ایکس آزمایش آتش استاتیک تقویت کننده فوق سنگین استارشیپ را با موفقیت به پایان رساند

اسپیس ایکس مانع مهمی را برطرف کرده است که آن را به اولین آزمایش پرواز مداری سیستم استارشیپ نزدیک‌تر می‌کند. این شرکت آزمایش آتش ثابت نمونه اولیه Super Heavy، Booster 7 را با موفقیت به پایان رساند، یک ماه پس از آن که تلاش قبلی آن در شعله های آتش به پایان رسید. SpaceX دوباره از Booster 7 برای این آزمایش استفاده کرد، اما تنها یک موتور رپتور را روی سکوی پرتاب مداری شلیک کرد و برای چند ثانیه آتش زد تا مهندسان نگاه دقیقی به عملکرد آن داشته باشند.

Booster 7 مجهز به 33 موتور رپتور نسخه 2 است که به منظور بالا بردن نیاز آن برای پرتاب خود مرحله اول و همراه مرحله بالایی خود، فضاپیمای استارشیپ، لازم است. در طی آزمایش آتش استاتیک قبلی شرکت، تقویت کننده روی سکوی پرتاب آتش گرفت. ایلان ماسک، رئیس شرکت در آن زمان در توییتر فاش کرد که این مشکل ناشی از آزمایش استارت اسپین موتور است که اسپیس ایکس انجام داده بود و در آینده، این شرکت دیگر “آزمایش استارت اسپین را با تمام 33 موتور به طور همزمان انجام نخواهد داد”.

علاوه بر آزمایش Booster 7، SpaceX همچنین یک آزمایش آتش ثابت بر روی دو موتور از شش موتور رپتور در Starship 24 انجام داد. این نمونه اولیه برای مرحله بالایی سیستم پرتاب است و چیزی است که برای اولین آزمایش پرواز مداری سیستم به فضا پرواز خواهد کرد. . هنوز مشخص نیست که اسپیس ایکس چه زمانی قصد دارد استارشیپ را برای اولین بار به مدار بفرستد، اما احتمالاً باید قبل از این اتفاق آزمایش‌های بیشتری انجام دهد، از جمله شلیک استاتیک بیشتر موتورهای رپتور.

اشتراک گذاری