امروز:10 فروردین 1403

Shaun the Sheep با پرواز Artemis 1 ناسا به ماه خواهد رفت

شان د شیب پرواز آزمایشی آرتمیس 1 ناسا در پرواز خود به ماه شرکت خواهد داشت. روز سه‌شنبه، آژانس فضایی اروپا (ESA) اعلام کرد که Shaun the Sheep به مأموریت بدون سرنشین می‌پیوندد که امیدواریم در اواخر سال جاری میلادی پرواز کند. با اعلام این خبر، شخصیت محبوب آردمن از نظر فنی اولین فضانورد ESA خواهد بود که در برنامه Artemis شرکت می کند.

دیوید پارکر، مدیر اکتشافات انسانی و رباتیک ESA گفت: “این زمان هیجان انگیزی برای شان و ما در ESA است.” ما بسیار خوشحالیم که او برای این ماموریت انتخاب شده است و می‌دانیم که اگرچه این ممکن است یک قدم کوچک برای یک انسان باشد، اما یک جهش بزرگ برای بره‌ها است.»

پس از آزمایش موفقیت آمیز سوخت گیری نسل بعدی موشک SLS، ناسا اعلام کرد که آرتمیس 1 می تواند در 23 آگوست پرتاب شود. این ماموریت فضاپیمای Orion آژانس – و همچنین Shaun و فرمانده Moonikin Campos – را به سفری فراتر از ماه خواهد فرستاد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کپسول باید پس از گذراندن 39 تا 42 روز در فضا به زمین بازگردد. آژانس فضایی اروپا (ESA) می‌گوید: «این فضاپیما با استفاده از گرانش ماه برای رسیدن به سرعت و حرکت خود به 70000 کیلومتر فراتر از ماه، تقریباً نیم میلیون کیلومتر دورتر از زمین – دورتر از هر انسان یا گوسفندی که تاکنون سفر کرده است، یک پرواز در کنار ماه انجام خواهد داد. گفت.

آردمن چیز زیادی نگفت، اما شاون احتمالاً به عنوان نشانگر صفر-g مأموریت عمل خواهد کرد. از زمانی که فضانورد روسی یوری گاگارین یک عروسک کوچک را در اولین پرواز فضایی انسان با خود برد، برای خدمه فضایی به یک سنت تبدیل شده است که یک اسباب بازی مخمل خواب دار را در ماموریت ها بیاورند. حتی برخی از پروازهای بدون سرنشین نیز در این تمرین شرکت کرده اند. برای مثال، در ماه مه، کپسول استارلاینر بوئینگ، جبدیه کرمان را از برنامه فضایی کربال به ایستگاه فضایی بین‌المللی آورد.

اشتراک گذاری