امروز:6 اردیبهشت 1403

وب سایت ریاست جمهوری تایوان در آستانه سفر نانسی پلوسی مورد حمله سایبری قرار گرفت

به گزارش رویترز، در حالی که بیش از 300000 نفر با نگرانی مسیر پرواز SPAR19، هواپیمای نیروی هوایی آمریکا حامل نانسی پلوسی را در تور آسیایی خود تماشا می کردند، وب سایت ریاست جمهوری تایوان در معرض یک حمله سایبری آشکار قرار گرفت. چانگ تون هان، سخنگوی ریاست جمهوری تایوان، در یک پست فیس بوک که توسط Gizmodo مشاهده شد، گفت که یک حمله انکار سرویس توزیع شده، این وب سایت را اوایل عصر سه شنبه از بین برد.

به گفته Tun-Han، حمله خارج از تایوان آغاز شد و وب سایت با بیش از 200 برابر ترافیکی که معمولا می بیند بمباران شد. آنها ادعا می کنند که وب سایت “در عرض 20 دقیقه” به حالت عادی بازگشته است. با این حال، زمانی که Engadget برای بازدید رفت، تنها یک خط وجود داشت که می‌گفت: «OK».

گفتگوهای ما با رهبری تایوان بر حمایت ما از شریکمان و ترویج منافع مشترکمان، از جمله پیشبرد منطقه آزاد و باز هند و اقیانوس آرام تاکید می کند.

— نانسی پلوسی (@SpeakerPelosi) 2 اوت 2022


به گزارش آسوشیتدپرس، هواپیمای پلوسی اواخر عصر سه شنبه به وقت استاندارد تایپه در تایوان به زمین نشست. به گفته رسانه های خبری محلی، انتظار می رود که او شب بماند. پلوسی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان عالی رتبه ترین مقام آمریکایی است که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر کرده است. پیش از سفر روز سه‌شنبه، چین هشدار داد که اگر پلوسی به این سفر ادامه دهد، «اقدامات قاطعانه و قوی» اتخاذ خواهد شد.

وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه اعلام کرد: تنها یک چین در جهان وجود دارد، تایوان بخشی جدایی ناپذیر از خاک چین است و دولت جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی است که نماینده کل چین است. «اصل چین واحد، اجماع جهانی جامعه بین‌المللی و یک هنجار اساسی در روابط بین‌الملل است».

ایالات متحده در مورد تایوان به اصطلاح سیاست “ابهام استراتژیک” را حفظ می کند. در سال 1972، رئیس جمهور سابق ریچارد نیکسون از سرزمین اصلی چین بازدید کرد. در طول سفر نیکسون، ایالات متحده موافقت کرد که «تمامی چینی‌ها در دو طرف تنگه تایوان معتقدند که فقط یک چین وجود دارد و تایوان بخشی از چین است». چین بازدید مقامات دولتی خارجی از تایوان را به منزله به رسمیت شناختن حاکمیت خود می داند – اگرچه اعضای کنگره در طول سال ها به طور معمول به این جزیره خودگردان سفر کرده اند.

پلوسی در توییتر خود نوشت: «همبستگی آمریکا با 23 میلیون نفر از مردم تایوان امروز بیش از هر زمان دیگری مهم است، زیرا جهان با انتخاب بین خودکامگی و دموکراسی مواجه است». سفر ما یکی از چندین هیئت کنگره به تایوان است – و به هیچ وجه با سیاست دیرینه ایالات متحده که بر اساس قانون روابط تایوان در سال 1979، بیانیه های مشترک ایالات متحده و چین و تضمین های شش گانه هدایت می شود، در تضاد نیست.

اشتراک گذاری