امروز:5 اردیبهشت 1403

ماهواره کپستون ناسا از دسترس خارج شد

ناسا ارتباط خود را با کپستون، ماهواره کوچکی که در 4 جولای از مدار زمین خارج شد، از دست داد. کپستون مکعبی است که تنها 55 پوند وزن دارد و به عنوان بخشی از طرح ناسا برای بازگرداندن انسان به سطح ماه برای اولین بار در بیش از 50 سال، به سمت ماه می رود.

ارتباط این ماهواره کوچک با مهندسان در 4 جولای مدت کوتاهی پس از استقرار از اتوبوس موشک الکترون و خروج از مدار زمین متوقف شد. یکی از سخنگویان ناسا به Space.com گفت که این تیم اطلاعات مسیر دقیقی برای CAPSTONE دارد و گردانندگان در تلاش برای برقراری تماس مجدد با cubesat هستند.

این سخنگوی به سایت گفت: «در صورت نیاز، مأموریت سوخت کافی برای به تاخیر انداختن مانور اولیه تصحیح مسیر پس از جداسازی برای چند روز دارد.

کاپستون شش روز را صرف ساختن سرعت در مدار روی یک تقویت کننده الکترون آزمایشگاه موشکی کرد و سرانجام دیروز در مسیری به ماه مستقر شد. برنامه این است که CAPSTONE در 13 نوامبر وارد مداری نزدیک به هاله مستطیلی به دور ماه شود و به عنوان آزمایشی برای ماموریت آرتمیس ناسا عمل کند. با آرتمیس، ناسا قصد دارد یک ایستگاه فضایی به نام دروازه قمری را در مدار ماه نصب کند که به عنوان یک پایگاه شناور دائمی برای بازدیدکنندگان از ماه، با اتاق‌های زندگی و یک آزمایشگاه کامل عمل می‌کند.

ناسا قصد دارد ماموریت آرتمیس 1 خود را بین 23 اوت تا 6 سپتامبر با استقرار یک ماژول بدون سرنشین Orion آغاز کند که به دور ماه می چرخد ​​و داده هایی در مورد چگونگی تأثیر این سفر بر بدن انسان ارائه می دهد. پس از آن، چهار فضانورد برای ماهواره قمری بلند خواهند شد. سرانجام، مدتی پس از سال 2025، ناسا قصد دارد دوباره انسان ها را روی ماه بگذارد.

اشتراک گذاری