امروز:7 اردیبهشت 1403

موشک پرینت سه بعدی در دومین تلاش برای پرتاب شکست خورد

یک روز دیگر، اسکراب دیگری برای اولین موشک پرینت سه بعدی جهان. روز شنبه، موشک Terran 1 متعلق به Relativity Space پس از دو بار پرتاب از زمین بلند نشد. روز شروع های کاذب بود. پس از اسکراب چهارشنبه، Relativity Space در ابتدا هدف خود را برای پرتاب ساعت 1:45 بعد از ظهر به وقت شرقی قرار داد، پنجره ای که شرکت بعداً به دلیل “نقض در سطح بالای باد” به ساعت 2:45 بعد از ظهر به وقت شرقی بازگشت.

پس از شروع مجدد شمارش معکوس، همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه یک قایق وارد محدوده فضاپیما شد. هنگامی که شمارش معکوس دوباره از سر گرفته شد، شرکت پس از اینکه 9 موتور مرحله اول Aeon فضاپیما شروع به کار کردند و تقریباً بلافاصله پس از آن قطع شد، پرتاب را در t- منهای صفر متوقف کرد. پس از مقصر دانستن «نقض معیارهای ارتکاب پرتاب» برای سقط 2:45 بعد از ظهر، نسبیت اسپیس گفت که تلاش خواهد کرد موشک را دوباره در ساعت 16:00 به وقت شرقی به پرواز درآورد، درست زمانی که پنجره پرتاب آن در حال بسته شدن بود. متأسفانه، دومین بار در اطراف نسبیت، قبل از اینکه Terran 1 حتی بتواند موتورهای خود را مشتعل کند، سقط شد. تا زمان نوشتن این مقاله، این شرکت دلیلی برای این تصمیم ارائه نکرد، اما گفت که موشک “سالم” است و به زودی اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خواهد داشت.

به شرط اینکه بتواند از زمین خارج شود، Terran 1 نقطه عطف مهمی برای فناوری پروازهای فضایی خواهد بود. در حالی که موشک کاملاً به صورت سه بعدی چاپ نشده است، 85 درصد از جرم آن شامل کل ساختار و 10 موتور مرحله اول و دوم است. در تئوری، فرآیند ساخت Terran 1 فضاپیمایی را تولید می‌کند که ساخت آن ارزان‌تر و سریع‌تر است. Relativity Space ادعا می کند که می تواند یک موشک Terran 1 را در حدود 60 روز بسازد و انجام ماموریت های انحصاری حدود 12 میلیون دلار هزینه دارد. با فضاپیمای آینده، این شرکت امیدوار است که حدود 90 درصد از وسایل نقلیه را از قطعات پرینت سه بعدی بسازد.

اشتراک گذاری