امروز:7 اردیبهشت 1403

استیبل کوین USDC پس از سقوط بانک سیلیکون ولی، پیوند دلار را شکست

سقوط ناگهانی بانک سیلیکون ولی ارزش پنجمین ارز دیجیتال بزرگ جهان را تحت تاثیر قرار داده است و نگرانی ها از اثر موجی احتمالی در بین شرکت های Web3 را افزایش داده است. صبح روز شنبه، پس از اینکه Circle، شرکتی که استیبل کوین را مدیریت می کند، اعلام کرد که 3.3 میلیارد دلار از حدود 10 میلیارد دلار ذخایر نقدی پشتوانه USDC در اختیار SVB است، USD Coin به 0.87 دلار سقوط کرد.

همانطور که گاردین اشاره می کند، این کاهش بی سابقه است. به عنوان یک استیبل کوین، ارزش USDC قرار است به لطف پیوند آن با دلار آمریکا ثابت بماند. طبق داده‌های CoinGecko، پایین‌ترین قیمت قبلی USDC در سال 2018 حدود 0.97 دلار بود. اخیراً، این ارز پس از سقوط Three Arrows Capital به 0.99 دلار سقوط کرد. در زمان نگارش این مقاله، USDC تقریباً 0.95 دلار ارزش دارد.

قبلاً مردم استدلال می کردند که USDC فقط پیوند خود را در مبادلات با عمق کمتر (کراکن، جمینی) از دست داده است.

اکنون تقریباً در همه جا پایین آمده است. فکر می کنم آخر هفته سختی خواهد بود. pic.twitter.com/4BCW6Lael9

— Molly White @ SXSW (@molly0xFFF) 11 مارس 2023
مولی وایت، خالق Web3 Going Just Going، پیشنهاد می‌کند که تأثیر کاهش مداوم USDC «بسیار زیاد» خواهد بود. تعداد انگشت شماری از استیبل کوین های دیگر، از جمله FRAX و DAI، از USDC به عنوان وثیقه استفاده می کنند. در روز جمعه، Circle گفت که “به کار خود به طور معمول ادامه خواهد داد” در حالی که منتظر اطلاعات بیشتر در مورد آنچه برای مشتریان SVB رخ خواهد داد. “از روز پنجشنبه، ما انتقال این وجوه را به سایر شرکای بانکی آغاز کرده بودیم. اگرچه این انتقالات تا پایان روز جمعه هنوز تسویه نشده بود، ما به مدیریت FDIC در مورد وضعیت SVB اطمینان داریم و آماده دریافت این وجوه هستیم. Circle روز شنبه گفت: 5.4 میلیارد دلار از دارایی های نقدی آن توسط BNY Mellon، “یکی از بزرگترین و باثبات ترین موسسات مالی در جهان” نگهداری می شود.

اشتراک گذاری