امروز:8 اردیبهشت 1403

دادگاه ایالات متحده تسویه حساب بایننس را تایید کرد، بایننس که باید 2.7 میلیارد دلار به CFTC بپردازد

دادگاهی در ایالات متحده حکمی را علیه صرافی رمزارز بایننس و مدیر عامل سابق آن، چانگ پنگ “CZ” ژائو وارد کرده است که براساس آن بایننس 2.7 میلیارد دلار و CZ 150 میلیون دلار به کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) پرداخت می کند.

در بیانیه 18 دسامبر، CFTC اعلام کرد که دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی ایلینوی تسویه حساب اعلام شده قبلی را تأیید کرده و اقدام اجرایی را که اولین بار توسط CFTC در نوامبر صادر شده بود، به پایان رسانده است.

دادگاه می‌بیند که ژائو و بایننس قانون بورس کالا (CEA) و مقررات CFTC را نقض کرده‌اند، ۱۵۰ میلیون دلار جریمه نقدی مدنی شخصاً علیه ژائو اعمال می‌کنند و بایننس را ملزم می‌کند که ۱.۳۵ میلیارد دلار از هزینه‌های تراکنش‌های غیرقانونی را رها کند و ۱.۳۵ میلیارد دلار جریمه بپردازد. CFTC در بیانیه ای نوشت.

دادگاه فدرال حکمی را علیه بایننس و مدیر عامل سابق، ژائو، در پایان اقدام اجرایی CFTC وارد می کند: https://t.co/YJD1lglbsZ
— CFTC (@CFTC) 18 دسامبر 2023
تسویه حساب تایید شده نشان دهنده پایان یک پرونده طولانی مدت علیه CZ و Binance توسط CFTC است. این آژانس در 27 مارس از مدیر اجرایی و صرافی او به دلیل فرار از قانون فدرال و راه اندازی یک بورس غیرقانونی مشتقات شکایت کرد.

در 21 نوامبر، CZ موافقت کرد که از نقش خود در راس بایننس به عنوان بخشی از توافق گسترده تر با وزارت دادگستری ایالات متحده، وزارت خزانه داری و CFTC کناره گیری کند. در همان روز، ژائو به چندین اتهام مدنی و یک اتهام جنایی مربوط به قوانین مبارزه با پولشویی اعتراف کرد.


در 7 دسامبر، به CZ دستور داده شد تا تاریخ صدور حکم در 23 فوریه 2024 در ایالات متحده بماند. او به اتهام پولشویی تا 18 ماه حبس دارد و موافقت کرده است که از هیچ حکم احتمالی تا این مدت درخواست تجدیدنظر نکند.

مرتبط: مدیر عامل بایننس طرحی را برای تبادل ارزهای دیجیتال پس از کناره گیری CZ ارائه می دهد

به عنوان بخشی از تسویه حساب، هر دو CZ و Binance توافق کرده‌اند که گام‌های بیشتری برای اطمینان از حفظ اقدامات مشتری خود را در صرافی و همچنین الزام بایننس به اجرای ساختار حاکمیت شرکتی رسمی، از جمله هیئت مدیره با اعضای مستقل، بردارند. کمیته انطباق و کمیته حسابرسی.

دادگاه همچنین دستور جداگانه‌ای برای ساموئل لیم، مدیر ارشد پیشین بایننس صادر کرد که به دلیل «کمک و مشارکت در نقض بایننس و مشارکت در فعالیت‌های خارج از ایالات متحده برای فرار عمدی یا تلاش برای فرار از قوانین ایالات متحده، جریمه نقدی مدنی ۱.۵ میلیون دلاری بپردازد». ”

رئیس سابق بازارهای منطقه ای بایننس، ریچارد تنگ، به عنوان مدیرعامل جانشین CZ شد.

این یک افتخار و با عمیق ترین فروتنی است که به عنوان مدیر عامل جدید بایننس قدم می گذارم.

ما بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان را از نظر حجم اداره می کنیم. اعتمادی که 150 میلیون کاربر و هزاران کارمند ما به ما می دهند، مسئولیتی است که من آن را جدی می گیرم و بر عهده دارم…
— ریچارد تنگ (@_RichardTeng) 21 نوامبر 2023
در مصاحبه‌ای با Cointelegraph در 5 دسامبر، Teng بایننس را «کاملاً متفاوت» توصیف کرد و به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که روزهایی که «شکاف‌هایی در انطباق» داشتند، اکنون کاملاً پشت سر گذاشته شده است. Teng گفت که در حرکت رو به جلو، بایننس سرمایه گذاری زیادی برای اطمینان از انطباق با آژانس های نظارتی از سراسر جهان داشته است.

طی 18 ماه گذشته، بایننس مجبور شده است خدمات اصلی خود را در چندین حوزه قضایی در سراسر جهان – از جمله هلند، قبرس، استرالیا و کانادا، خاتمه دهد یا به طور قابل توجهی تنظیم کند.

اشتراک گذاری