امروز:9 اردیبهشت 1403

5 دلیل برای اینکه تاییدیه ETF بیت کوین می تواند قیمت بیت کوین را به بالای 100 هزار دلار برساند

بحث های گسترده ای در مورد اینکه آیا راه اندازی یک اسپات بیت کوین وجود دارد یا خیر
صندوق قابل معامله در بورس (ETF) پس از فروکش کردن هیجان اولیه سرمایه گذاران، منجر به اصلاح قیمت خواهد شد. در حالی که برخی از استدلال ها شایستگی دارند، آنها دیدگاه گسترده تر را نادیده می گیرند. تایید ETF بیت کوین نقطه ای از جنبه های مختلف، از جمله نوسانات، همبستگی با دارایی های مالی سنتی و نقدینگی بازار، تغییر دهنده بازی خواهد بود.

میزهای آربیتراژ و ارائه دهندگان ETF احتمالاً بافری برای حمایت از تقاضای اولیه و جلوگیری از پیشروی بازار ایجاد کرده اند. با این وجود، چه چند ساعت یا چند ماه طول بکشد، این بافر در نهایت تخلیه خواهد شد. هنگام بررسی یک بازه زمانی طولانی تر – ماه ها به جای روزها – قیمت بیت کوین با تعادل بین تقاضای فوری و عرضه سکه ها در یک سطح قیمت مشخص تعیین می شود.

بیت کوین تایید می شود، رونق ها وارد بازار می شوند و مسائل برای تسلط با یکدیگر رقابت می کنند

سوال اولیه ای که باید در نظر گرفت این است که چرا کسی باید منتظر بماند تا قیمت بیت کوین از بالاترین حد خود عبور کند تا شروع به سرمایه گذاری کند. اکثر افراد یا تنبل یا محتاط هستند، به این معنی که در باز کردن حساب مبادله ای یا سرمایه گذاری در هر چیزی که تایید کارگزار آنها را دریافت نکرده باشد مردد هستند. حتی اگر Grayscale صندوق های سرمایه گذاری با پشتوانه بیت کوین را ارائه دهد، انگیزه کمی برای کارگزاران سرمایه گذاری سنتی برای ارائه چنین محصولاتی وجود دارد.

توجه به این نکته مهم است که میانگین پس‌انداز بازنشستگی برای آمریکایی‌های زیر 34 سال آمریکای شمالی 17600 دلار است، در حالی که طبق گفته Vanguard، افراد بین 35 تا 64 سال 142100 دلار جمع‌آوری کرده‌اند. این داده ها نشان می دهد که هزاره ها و نسل Z کسانی نیستند که قیمت بیت کوین را به 100000 دلار و بالاتر از آن سوق دهند. در اصل، اولین دلیل حیاتی بودن ETF بیت کوین در حداقل تلاشی است که برای سرمایه گذاری بچه های پررونق لازم است.


مهمتر از آن، با ارائه محصولاتی که در آن مدیر دارایی هزینه مدیریت را حفظ می کند، انگیزه های ارائه محصول به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. این بدان معناست که تیم‌های فروش در BlackRock، Fidelity، Ark Invest، Bitwise، VanEck و سایر مسائل به طور کامل درگیر جذب مشتریان داخلی و خارجی خواهند بود. سایر وجوهی که توسط این مدیران دارایی چند تریلیون دلاری مدیریت می شوند نیز ممکن است تشویق شوند تا در ETF تازه راه اندازی شده بیت کوین سرمایه گذاری کنند.

از لحاظ تاریخی، صنعت ETF شاهد تمرکز دارایی ها در بین دو صادرکننده برتر بوده است. به عنوان مثال، SPDR Gold Trust (GLD) و iShares Gold Trust (IAU) بیش از 85 درصد از دارایی های صنعت تحت مدیریت را نشان می دهند. بعلاوه، GLD’s State Street’s رهبر بازار دارای نسبت هزینه 0.4٪ است که به طور قابل توجهی بالاتر از اکثر رقبا است. این داده ها بر اهمیت به دست آوردن مزیت اولیه از نظر دارایی های ETF تاکید می کند.

بیت کوین مجوز قانونی دریافت می کند و ETF نقطه ای نگرانی را برای مشاوران سرمایه گذاری کاهش می دهد

در مورد مقررات، هرگز بیانیه قطعی از سوی ایالات متحده وجود نداشته است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد مشروعیت بیت کوین، چه رسد به قانونگذاران. در واقع، ایالات متحده سناتور الیزابت وارن در دسامبر اعلام کرد. 11 که پنج سناتور دیگر موافقت کردند که یکی از لوایح او را با هدف سرکوب استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال برای پولشویی و تامین مالی تروریسم حمایت کنند. در این راستا، پشتیبانی BlackRock و Fidelity به کلاس دارایی مشروعیت می بخشد.

اگرچه تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای محدود کردن ETF های بیت کوین نقطه ای به ایجاد و بازخرید نقدی ممکن است راه حل مالیاتی ایده آل برای سرمایه گذاران نباشد، نگرانی های نظارتی را نادیده می گیرد، زیرا هر بیت کوینی که توسط این صندوق ها نگهداری می شود باید از واسطه هایی که از قبل توسط SEC تایید شده اند خریداری شود. اساسا، تایید ETF نقطه ای به طور قابل توجهی ریسک نظارتی را کاهش می دهد.

این تفاوت همچنین به نفع مشاوران سرمایه گذاری است، زیرا سرمایه گذاران بالقوه را از معامله با تراکنش های بیت کوین دور می کند. خود سرمایه‌گذاران اغلب ابزارهایی را ترجیح می‌دهند که به مقررات مالیاتی خاصی نیاز ندارند، و ETF را در مقایسه با سرمایه‌گذاری مستقیم ارز دیجیتال گزینه بسیار ساده‌تری می‌سازد.

این تغییرات ممکن است در ابتدا ناهموار به نظر برسند، با تأثیر تأیید ETF بیت کوین لزوماً در چند ساعت یا چند روز اول رخ نمی دهد. با این حال، زمانی که این پنج روند مطلوب شتاب کامل پیدا کنند، بعید است که بیت کوین دوباره زیر 100000 دلار معامله شود – این فقط یک مسئله زمان است.

اشتراک گذاری