امروز:9 اردیبهشت 1403

با خروج بری سیلبرت، Grayscale برنامه ETF بیتکوین را اصلاح کرد: روز شماری برای تایید ETF بیتکوین

مدیر دارایی های کریپتو Grayscale در همان روزی که بری سیلبرت – مدیر عامل شرکت مادر گروه ارز دیجیتال – استعفای خود را از هیئت مدیره گری اسکیل اعلام کرد، یک پرونده اصلاحی S-3 را به تنظیم کننده اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کرد.

برخی از مفسران بازار کریپتو حدس می‌زنند که خروج سیلبرت می‌تواند به طور قابل توجهی این احتمال را افزایش دهد که Grayscale با موفقیت Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) خود را به یک ETF بیت کوین تبدیل کند، که در حال حاضر در انتظار تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار است.

مدیرعامل Lumida Wealth، Ramah Luwalia حدس می‌زند که استعفای سیلبرت احتمالاً به خواست خودش برای بهبود شانس تأیید ETF بوده است – تا حد زیادی به دلیل تحقیقات مداوم SEC در مورد Silbert و DCG.

آدام کوکران، شریک در شرکت سرمایه گذاری مخاطره آمیز Cinneamhain Ventures، حدس می زند که تصمیم سیلبرت برای کناره گیری «مطمئناً توافقی» بین Grayscale و SEC قبل از تأیید درخواست تبدیل بوده است.

خروج سیلبرت در یک بایگانی 8-K به SEC که در دسامبر ارسال شد، مورد توجه قرار گرفت. در 26، با اعلام قطعی مبنی بر اینکه مدیر ارشد مالی DCG، مارک شیفکه جانشین سیلبرت به عنوان رئیس هیئت مدیره Grayscale خواهد شد.

به گفته اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ ETF، غیر از کناره گیری سیلبرت، مهمترین عنصر پرونده اصلاحی S-3 این بود که Grayscale در نهایت تسلیم مدل ایجاد پول نقد شده بود.

پول نقد در مقابل خلاقیت های غیرمجاز یک نقطه درگیری مداوم بین مدیران دارایی بوده است که به دنبال راه اندازی یک ETF بیت کوین و SEC هستند.

در حالی که اکثر ETFهای مبتنی بر سهام و کالا بر اساس یک مدل غیرنقدی اجرا می‌شوند – که به فعالان بازار صندوق اجازه می‌دهد مستقیماً دارایی‌های موجود در صندوق را مدیریت کنند – یک مدل ایجاد وجه نقد به این معنی است که سهام‌های جدید در یک ETF بیت کوین تنها می‌توانند ایجاد یا بازخرید شوند. از طریق معاملات نقدی

اقدام SEC برای جلوگیری از معامله مستقیم دلالان با بیت کوین به عنوان تلاشی برای ردیابی بهتر حرکت بیت کوین از مبادلات و کاهش خطرات احتمالی مرتبط با مبارزه با پولشویی یا مطابقت مشتری خود را بشناسید.

اسکات جانسون، شریک عمومی VB Capital، خاطرنشان کرد که در حالی که SEC مدعی حمایت از سرمایه گذار است، مدل ایجاد پول نقد می تواند ریسک بیشتری را برای سرمایه گذارانی که به دنبال قرار گرفتن در معرض بیت کوین از طریق ETF نقطه ای هستند، ایجاد کند.

اشتراک گذاری