امروز:11 اردیبهشت 1403

SEC چندین ETF اتریوم را به تاخیر انداخت و تصمیم نهایی را به ماه می به تعویق انداخت

در چندین پرونده نظارتی در 18 دسامبر، آژانس تصمیم خود را در مورد ETF Hashdex Nasdaq Ethereum و Grayscale Ethereum Futures ETF به تعویق انداخت.

هدف ETF Hashdex Ether برگزاری هر دو قرارداد اتریوم اسپات و آتی است، در حالی که ETF اتریوم فیوچرز Grayscale به عنوان یک اسب تروجان در نظر گرفته می شود که به SEC اجازه می دهد تا Grayscale Ethereum Trust خود را به یک Ethereum ETF اسپات تبدیل کند.

در این پرونده ها، آژانس SEC می گوید که در حال انجام اقداماتی است که شامل جمع آوری اطلاعات عمومی بیشتر در مورد اینکه آیا ETF ها باید فهرست شوند یا خیر.

این آژانس همچنین تصمیم خود را در مورد ETF Spot VanEck Ethereum و ETF Spot Ethereum که توسط Cathie Wood’s ARK Invest and 21Shares ارائه شده بود، عقب انداخت.

به گفته جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، این تاخیرها “منتظره” بود و قرار بود زمانی قبل از 25 دسامبر برسد.

او افزود که تاریخ نهایی تنظیم کننده می تواند در مورد ETF ها تصمیم بگیرد در اواخر ماه می خواهد رسید.

به‌روزرسانی: SEC با سفارش‌های تاخیری برای فایل‌های @hashdex و @Grayscale #Ethereum زودتر شروع می‌شود. موعد هیچکدام تا اول ژانویه 2024 نبود.
علیرغم اینکه SEC در گذشته ETFهای آتی اتریوم را تایید کرده بود، آژانس هنوز قرداد داد های اسپات یا ترکیبی را تایید نکرده است.

در همین حال، بیشتر بازار بر روی این موضوع متمرکز است که آیا SEC بیت کوین 13 نقطه ای را تایید خواهد کرد یا خیر.

هر دو تحلیلگر شانس تایید لحظه ای ETF بیت کوین را 90 درصد ارزیابی کرده اند. بازارها با خوش بینی ناشی از دسترسی نهادی به بیت کوین تقویت شده اند. در شش ماه گذشته قیمت بیت کوین بیش از 44 درصد رشد داشته است.

قیمت اتر در همان بازه زمانی 16.8 درصد به ازای داده‌های TradingView رشد کرده است.

اشتراک گذاری