امروز:8 اردیبهشت 1403

اکتیویژن بلیزارد 54 میلیون دلار برای رسیدگی به شکایت تبعیض جنسیتی کالیفرنیا پرداخت خواهد کرد

دپارتمان حقوق مدنی کالیفرنیا (CRD) اعلام کرده است که با اکتیویژن بلیزارد برای پرونده ای که در سال 2021 بایگانی کرده بود، به توافقی برای حل و فصل دست یافته است و این شرکت را به تبعیض جنسیتی سیستماتیک و پرورش فرهنگی تشویق می کند که زن ستیزی و آزار جنسی گسترده را تشویق می کند. آژانسی که از توسعه‌دهنده شکایت کرد زمانی که هنوز وزارت کار و مسکن منصفانه کالیفرنیا نامیده می‌شد، گفت که Activision Blizzard باید 54 میلیون دلار برای رفع اتهاماتش بپردازد. از مجموع، 45.75 میلیون دلار به صندوقی اختصاص می‌یابد که برای غرامت به کارمندان زن و کارگران قراردادی که از 12 اکتبر 2015 تا 31 دسامبر 2020 برای شرکت در کالیفرنیا کار می‌کردند، اختصاص می‌یابد.

علاوه بر این، از توسعه‌دهنده انتظار می‌رود یک مشاور مستقل برای ارزیابی سیاست‌های تبلیغی و مواد آموزشی خود و همچنین توصیه‌هایی بر اساس آنچه می‌بیند، حفظ کند. اگر به خاطر داشته باشید، شکایت آژانس ادعا می کرد که کارمندان زن برای ترفیعات نادیده گرفته می شدند و حقوق کمتری نسبت به همکاران مرد دریافت می کردند. به گفته مارکت واچ، با این حال، این توافق همچنین باعث می شود که آژانس ادعاهای خود مبنی بر وجود آزار و اذیت جنسی گسترده در شرکت را پس بگیرد. طبق گزارش ها، این وزارت باید یک شکایت اصلاحی ارائه کند که فقط بر شکاف حقوق و تبعیض مبتنی بر جنسیت تمرکز دارد.

دعوای اصلی کالیفرنیا شرح داد که چگونه اکتیویژن بلیزارد از فرهنگ “پسر فرت” که رفتارهای ناخوشایند خاصی را تشویق می کرد، چشم پوشی کرد. کارمندان مرد ظاهراً «مکعب خزیدن» انجام می‌دادند، که در آن به طور معمول همکاران زن خود را در پشت میزشان مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌دادند. سخنگوی این شرکت به Marketwatch گفت: “خوشحال است که CRD با طرح شکایت اصلاح شده موافقت کرده است که ادعاهای سال 2021 خود را مبنی بر ادعای آزار و اذیت گسترده و سیستماتیک محل کار در Activision Blizzard پس می گیرد.” آنها افزودند: “ما از اهمیت موضوعات پرداخته شده در این توافق قدردانی می کنیم و به اجرای کامل تعهدات جدیدی که به عنوان بخشی از آن بر عهده گرفته ایم، متعهد هستیم. ما متعهد هستیم که سیاست ها و اقدامات جبرانی و ارتقای عادلانه را برای همه کارکنان خود تضمین کنیم. و ما به تلاش‌های خود در خصوص گنجاندن کاندیداهای واجد شرایط از جوامع کم‌نماینده در زمینه اطلاع‌رسانی، استخدام و حفظ ادامه خواهیم داد.”

در همین حال، این وزارتخانه به وب‌سایت گفت که اعلامیه‌اش، که هیچ اشاره‌ای به اتهامات آزار جنسی قبلی‌اش ندارد، «تا حد زیادی به خودی خود با توجه به ماهیت تاریخی این توافقنامه بیش از 50 میلیون دلاری صحبت می‌کند، که تسکین و غرامت مستقیم را به همراه خواهد داشت. زنانی که از اقدامات تبعیض آمیز شرکت آسیب دیده اند.”

همانطور که وال استریت ژورنال هنگام گزارش این توافق اشاره کرد، این شکایت زمینه را برای مایکروسافت فراهم کرد تا توسعه دهنده را خریداری کند. پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، ادعاهای آزار جنسی در داخل شرکت را از رسیدن به هیئت مدیره آن جلوگیری می‌کند، سهام توسعه‌دهنده سقوط کرد و به مایکروسافت اجازه داد تا یک معامله را ارائه دهد. خرید 68.7 میلیارد دلاری در ماه اکتبر پس از تقریباً دو سال مبارزه با رگولاتورهایی که سعی در مسدود کردن خرید داشتند، نهایی شد.

اشتراک گذاری