امروز:8 اردیبهشت 1403

ویزا و مسترکارت در یک پرونده ضد انحصار گروهی به دلیل هزینه های کارت از اپل پی شکایت کردند

به گزارش رویترز، یک طرح دعوی عمومی پیشنهادی، اپل را متهم به پذیرش نوعی رشوه از ویزا و مسترکارت برای اطمینان از تسلط آنها بر خدمات کارت پرداخت نقطه فروش برای تراکنش های Apple Pay کرده است. در نتیجه، این دادخواست می گوید که بازرگانان مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری شده اند.

این شرکت ها توسط خرده فروش نوشیدنی Mirage Wine & Spirits در ایلینوی به نمایندگی از “تمام بازرگانان در ایالات متحده که Apple Pay را به عنوان روش پرداخت در محل فروش فیزیکی پذیرفته اند” شکایت کرده اند. بر اساس این شکایت، اپل با Visa و Mastercard توافقی امضا کرد که هرگونه انگیزه ای را برای توسعه شبکه پرداخت تراکنش های رقیب خود در نقطه فروش یا اجازه به سایر شرکت ها برای استفاده از عملکرد NFC “tap to pay” آیفون از بین برد. با برنامه های کیف پول شخص ثالث در آیفون، اپلیکیشن کیف پول خود اپل تنها گزینه است. دعوا استدلال می کند که همه اینها منجر به افزایش هزینه های تجاری شده است.

در این دادخواست آمده است: «در ازای موافقت با عدم رقابت با ویزا و مسترکارت در بازار مربوطه، دو شبکه کارت به اپل رشوه نقدی بسیار بزرگ و مداومی ارائه کردند. این رشوه به‌عنوان درصدی از کارمزد تراکنش‌های دو شرکت برای پرداخت‌های کارت اعتباری و نقدی انجام‌شده با Apple Pay است. حتی زمانی که Apple Pay در مراحل ابتدایی خود بود، شبکه های ریشه دار و اپل فهمیدند که این رشوه به صدها میلیون دلار در سال می رسد.

اپل در گذشته به دلیل جلوگیری از دسترسی شخص ثالث به فناوری پرداخت بدون تماس خود به رفتار ضد رقابتی با Apple Pay متهم شده است. اما اوایل این هفته، رویترز گزارش داد که اپل ممکن است دسترسی NFC را در اتحادیه اروپا باز کند تا در پرونده ای که از سال 2020 ادامه دارد، جریمه نشود.

اشتراک گذاری