امروز:6 اردیبهشت 1403

اگر مایکروسافت Activision را بخرد، Call of Duty نگران کننده سونی در پلی استیشن بدتر خواهد شد

سونی در آخرین پاسخ خود به سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) نگرانی های بیشتری را در مورد تصاحب برنامه ریزی شده مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد مطرح کرده است. سونی از ابتدا با این قرارداد مخالفت کرده است. اکنون، این نشان می‌دهد که مایکروسافت می‌تواند (شاید ناخواسته) عملکرد و کیفیت Call of Duty در پلی‌استیشن را کاهش دهد، که ممکن است منجر به تغییر طرفداران به ایکس‌باکس شود.

در نامه (PDF) آمده است: «مایکروسافت ممکن است نسخه پلی استیشن Call of Duty را منتشر کند که در آن اشکالات و خطاها فقط در سطح نهایی بازی یا پس از به‌روزرسانی‌های بعدی ظاهر می‌شوند. “حتی اگر بتوان چنین آسیب‌هایی را به سرعت شناسایی کرد، هر راه حلی احتمالاً خیلی دیر می‌آید، تا آن زمان جامعه بازی‌ها اعتماد خود را به پلی‌استیشن به‌عنوان مکانی مناسب برای بازی Call of Duty از دست داده‌اند. در واقع، همانطور که Modern Warfare II گواهی می‌دهد، Call of Duty اغلب فقط در چند هفته اول عرضه خریداری می شود. اگر مشخص می شد که عملکرد بازی در پلی استیشن بدتر از Xbox است، گیمرهای Call of Duty می توانستند تصمیم بگیرند که به ایکس باکس سوئیچ کنند، از ترس بازی مورد علاقه خود. در یک مکان درجه دو یا کمتر رقابتی.”

سونی ادعا می‌کند که راه مناسبی برای آن یا CMA وجود ندارد تا ارزیابی کند که مایکروسافت چگونه منابع خود و کیفیت/کمیت مهندسانی را که به نسخه پلی‌استیشن Call of Duty اختصاص می‌دهد برای اطمینان از اینکه با SIE منصفانه برخورد می‌کند، انتخاب می‌کند. و به همان اندازه.” همانطور که The Verge اشاره می کند، پایین آوردن کیفیت Call of Duty در پلی استیشن، عمدا یا غیر عمدی، شاید عاقلانه ترین اقدام نباشد. انتشار Call of Duty در پلی استیشن احتمالاً منجر به واکنش شدیدتری نسبت به سونی علیه مایکروسافت و اکتیویژن خواهد شد.

در هر صورت، مایکروسافت در آخرین پاسخ خود به CMA (PDF) اشاره کرده است که پیشنهاد داده است «به سونی برابری در تاریخ انتشار، محتوا، ویژگی‌ها، ارتقاء، کیفیت و قابلیت پخش با پلتفرم Xbox ارائه دهد». یعنی اگر سونی توافق 10 ساله پیشنهادی مایکروسافت را برای حفظ Call of Duty در پلی استیشن بپذیرد. مایکروسافت مایل است با یک ارزیاب شخص ثالث برای نظارت بر برابری پلت فرم موافقت کند.

نامه سونی بار دیگر نگرانی خود را از اینکه مایکروسافت Call of Duty را به صورت انحصاری و به دور از PlayStation تبدیل به یک Game Pass می کند، ابراز می کند. باز هم، این چیزی است که مایکروسافت آن را رد کرده است. Rima Alaily، معاون شرکت Microsoft Competition Law Group اخیراً به Axios گفت: «همانطور که همیشه گفته‌ایم: حذف Call of Duty از پلی‌استیشن منطقی نیست.

هنوز مدتی طول می کشد تا مطمئن شویم که آیا مایکروسافت مجاز به خرید اکتیویژن بلیزارد است یا خیر. CMA قرار است تا 26 آوریل در مورد این معامله تصمیم نهایی را بگیرد. به گفته سونی، میلیون‌ها سند مایکروسافت و اکتیویژن و هزاران ایمیل از طرف مردم را در اختیار دارد. CMA در ماه فوریه نگرانی‌هایی را درباره این معامله مطرح کرد و پیشنهاد کرد که می‌تواند به گیمرهای بریتانیا آسیب برساند و منجر به کاهش قابل توجه رقابت در کنسول‌های بازی شود.

دیگر تنظیم‌کننده‌های اصلی هنوز بر این تصاحب مهر تایید نزده‌اند، از جمله در ایالات متحده، جایی که کمیسیون تجارت فدرال تلاش کرده است آن را مسدود کند. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که اتحادیه اروپا پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه مایکروسافت بازی‌های Call of Duty و سایر بازی‌ها را به پلتفرم‌های Nintendo و GeForce Now خواهد آورد، به این ادغام چراغ سبز نشان خواهد داد.

اگر تعجب می‌کنید، نامه مایکروسافت به جزئیات نحوه اجرای بازی‌های Call of Duty روی نینتندو سوییچ که بسیار کمتر از کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس است، می‌پردازد. این کار را «با بهینه‌سازی وضوح صفحه نمایش، وضوح بافت درون بازی، کاهش سرعت رندر (یعنی فریم در ثانیه) و ساده‌سازی تکنیک‌های رندر پیشرفته (مانند raytracing، سایه، نورپردازی و تکنیک‌های antialiasing) انجام می‌دهد.» به عبارت دیگر، اکتیویژن باید برخی مصالحه ها را انجام دهد. باید دید که سوییچ چگونه با اندازه فایل‌های بزرگ عناوین اخیر Call of Duty برخورد می‌کند، اگرچه بافت‌های با وضوح پایین‌تر به شما کمک می‌کنند.

در این بین، به نظر می رسد طرفداران Call of Duty یک کراس اوور عجیب و غریب دیگر به زودی در راه است. تیزر منتشر شده در حساب توییتر سریال، شردر از لاک‌پشت‌های نینجا جهش یافته نوجوان و تاریخ ۲۱ مارس را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری