امروز:9 فروردین 1403

مایکروسافت اج اکنون می‌تواند از پردازنده‌های گرافیکی AMD و NVIDIA برای ارتقای کیفیت ویدیوهای وب استفاده کند

دارندگان کارت گرافیک NVIDIA در حال حاضر از لوکس ارتقاء تصویر در کروم یا اج برخوردار هستند، اما اگر برد AMD داشته باشید چه؟ مایکروسافت فکر می کند می تواند کمک کند. در حال آزمایش یک ویژگی Video Super Resolution در Edge Canary است که با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی مجهز به AMD و NVIDIA (با عرض پوزش، طرفداران Intel Arc)، مصنوعات را در ویدیوهای تحت وب زیر 720p ارتقاء داده و حذف می‌کند. شما حداقل به یک سری GeForce RTX 20 یا Radeon RX5700 نیاز دارید، اما اگر در حال تماشای یک ویدیوی قدیمی YouTube هستید یا می‌خواهید پهنای باند را در یک طرح داده محدود شده صرفه‌جویی کنید، می‌تواند به شما کمک کند.

شرایطی دارد. برای شروع این فقط برای کاربران ویندوز است. اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید و ویدیو نمی‌تواند از سیستم مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) مانند PlayReady یا Widevine استفاده کند، باید وصل شوید. در حال حاضر، اگر لپ تاپ شما دارای تنظیمات گرافیکی هیبریدی باشد، باید Edge را مجبور کنید تا از GPU اختصاصی شما استفاده کند. مایکروسافت می‌گوید پشتیبانی از ویدیوی هیبریدی خودکار در حال توسعه است.

این فناوری به الگوریتم های GPU-agnostic متکی است. مایکروسافت مجبور شد خط لوله DirectX 12 را به موتور کرومیوم گوگل (که معمولاً از DirectX 11 استفاده می کند) اضافه کند تا چارچوب یادگیری ماشینی آن بتواند با مرورگر تعامل داشته باشد. فشرده سازی به حفظ بار محاسباتی نسبتاً سبک کمک می کند.

این شرکت اضافه می‌کند که ویدئو Super Resolution در حال حاضر فقط برای تعداد معدودی از کاربران Edge Canary در دسترس است، اما باید در هفته‌های آینده به کاربران بیشتری برسد. همچنین قصد دارد لیست GPU های پشتیبانی شده را گسترش دهد، بنابراین اگر سخت افزار شما در ابتدا با آن سازگار نیست، ناامید نشوید. اگر مایل به استفاده از نرم‌افزار آزمایشی نیستید، فقط صبور باشید – احتمالاً مدتی طول می‌کشد تا نسخه‌های بتا و صیقل‌شده از این ویژگی پشتیبانی کنند.

اشتراک گذاری