امروز:31 فروردین 1403

مایکروسافت می گوید بینگ از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه عبور کرده است

به گفته یوسف مهدی، معاون مایکروسافت برای زندگی مدرن، جستجو و دستگاه‌ها، بینگ یک ماه پس از راه‌اندازی ربات چت هوش مصنوعی خود، از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه عبور کرده است. او گفت که این شرکت کاملاً آگاه است که هنوز فقط یک “بازیگر سهام کوچک، کم و تک رقمی” است، اما هی، زمانی بود که بینگ حتی بخشی از گفتگو نبود. اکنون، پس از اینکه غول فناوری نسخه نسل بعدی خود را منتشر کرد، حتی کسانی که در گذشته از آن استفاده نکرده‌اند، برای جستجوهای خود به آن متکی هستند: مهدی خاطرنشان کرد که یک سوم کاربران فعال روزانه بینگ تازه وارد موتور جستجو شده‌اند.

معاون وزیر گفت: «ما این جذابیت بینگ جدید را تأییدی بر دیدگاه خود می‌دانیم که جستجو به دلیل اختراع مجدد و ارزش منحصربه‌فرد ترکیب جستجو + پاسخ‌ها + چت + ایجاد در یک تجربه است.

مایکروسافت علاوه بر افزایش تعداد، ظاهراً از رشد در تعامل لذت می برد و افراد بیشتری جستجوهای بیشتری را انجام می دهند. این شرکت دو عامل را برای آن پیروزی خاص به حساب می آورد، اولین عامل رشد استفاده از Edge است که به احتمال زیاد با اضافه شدن هوش مصنوعی چت Bing به عنوان یک ویژگی جدید کمک می کند. همچنین گفت که معرفی مدل هوش مصنوعی پرومتئوس، نتایج جستجوی بینگ را مرتبط‌تر کرده است، بنابراین مردم بیشتر از موتور جستجو استفاده می‌کنند – یا حداقل امتحان می‌کنند.

ظاهراً حدود یک سوم از کاربران پیش‌نمایش روزانه بینگ هر روز از هوش مصنوعی چت آن برای درخواست‌های خود استفاده می‌کنند. به طور متوسط، مایکروسافت سه چت در هر جلسه می بیند، با بیش از 45 میلیون چت از زمان معرفی Bing جدید. علاوه بر این، در 15 درصد از کل جلسات چت، مردم از Bing برای تولید محتوای جدید استفاده کرده اند. راه اندازی چت ربات هوش مصنوعی بینگ بر روی موبایل، موتور جستجو را به سطح جدیدی از محبوبیت سوق داده است، و منجر به افزایش شش برابری کاربران فعال روزانه از قبل از در دسترس شدن آن شده است.

مایکروسافت با ادغام یک ربات چت هوش مصنوعی در بینگ در اوایل سال جاری، سلاح مورد نیاز موتور جستجوی خود را برای رقابت با گوگل فراهم کرد. گفته می‌شود، گوگل برنامه‌هایی برای راه‌اندازی یک ربات چت مخصوص به خود دارد و ماه گذشته یک هوش مصنوعی چت به نام Bard را معرفی کرد. بارد در طول اولین کار غیر رسمی خود اطلاعات نادرستی را منتشر کرد، اما گوگل در حال کار با کارمندان برای بهبود پاسخ‌های چت بات قبل از در دسترس قرار گرفتن است.

اشتراک گذاری