امروز:1 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک می گوید که اسپیس ایکس در ماه مارس آزمایش مداری Starship را انجام خواهد داد

به گفته ایلان ماسک، اسپیس ایکس می تواند تلاش کند تا اوایل ماه آینده پرواز آزمایشی مداری استارشیپ را که مدت ها انتظارش را می کشید، به پایان برساند. ماسک روز شنبه در پاسخ به سوال یکی از دنبال کنندگانش در توییتر گفت که شرکت فضایی خصوصی تلاش برای پرتاب ماه مارس را هدف قرار داده است. او نوشت: «اگر آزمایش‌های باقی‌مانده به خوبی انجام شود، ماه آینده پرتاب Starship را انجام خواهیم داد.


در حالی که تاریخ پرواز آزمایشی استارشیپ در طول یک سال و نیم گذشته یک هدف متحرک بوده است، دلیلی وجود دارد که باور کنیم ماه آینده می‌تواند شاهد پرواز نهایی موشک باشد. در ماه ژانویه، استارشیپ اولین آزمایش سوخت انباشته خود را با موفقیت انجام داد. در “تمرین لباس مرطوب” اسپیس ایکس هر دو مرحله خودرو را با بیش از 10 میلیون پوند اکسیژن مایع و سوخت متان بارگیری کرد. به طور مهمی، این شرکت همچنین برخی از مراحل شمارش معکوس را که باید در روز راه اندازی کامل کند، انجام داد.

در میان آزمایش‌هایی که SpaceX هنوز باید انجام دهد، مهم‌ترین آن شلیک ثابت تمام موتورهای رپتور 33 مرحله Super Heavy است. تا به امروز، این شرکت هرگز بیش از 14 موتور را به طور همزمان روشن نکرده است. این باید تغییر کند تا SpaceX بتواند مجوز پرواز آزمایشی مداری را از اداره هوانوردی فدرال دریافت کند. در اواخر ژانویه، نشانه هایی وجود داشت که اسپیس ایکس در حال آماده شدن برای انجام آزمایش استاتیک در اوایل هفته اول فوریه بود. این اتفاق نیفتاد. با این حال، به نظر می رسد اظهار نظر ماسک نشان می دهد که اسپیس ایکس زودتر آزمایش خواهد کرد.

اشتراک گذاری