امروز:1 اردیبهشت 1403

دو بیمه مهم برای پیک‌های موتوری در زمستان 1401

یکی از خطرناک‌ترین مشاغل در ایران و سراسر دنیا بدون شک شغل پیک موتوری است. امروزه مردم به دلیل مشغله‌های روزافزون، دیگر خودشان برای خرید بعضی اقلام و خدمات نمی‌توانند حضوری اقدام کنند و ترجیح می‌دهند که از طریق پیک‌‌های موتوری خریدهای مختلف خود را انجام دهند. روزبه‌روز در تهران و دیگر کلان‌شهرهای ایران به تعداد پیک‌های موتوری اضافه می‌شود و یکی از رایج‌ترین کارها برای افراد در سنین و شرایط مختلف همین پیک موتوری است. با افزایش تعداد پیک موتوری‌ها میزان خطرات احتمالی که می‌تواند آنها را تهدید کند بیشتر می‌شود و آمار تصادفات و خسارات ناشی از آن روند صعودی خواهد داشت. در چنین شرایطی تصویه می‌شود پیک‌موتوری ها از بیمه موتور استفاده کنند.

اما چه بیمه‌هایی برای موتورسواران اجباری است؟ یا اصلا چه بیمه‌هایی در این روزهای غیرقابل پیش‌بینی برای پیک موتوری‌های ضروری است؟ در ادامه در مورد این دو موضوع گپ خواهیم زد، تا پیک‌موتوری‌های عزیز با امنیت کافی به زندگی و کار خود ادامه دهند.

اهمیت وجود بیمه موتور برای پیک‌های موتوری

اهمیت بیمه نامه برای پیک های موتوری

مهم‌ترین وسیله کار پیک‌ها خود موتور است و و روزانه با استفاده از این وسیله نقلیه در حال امرار معاش و رفت و آمد هستند. به همین خاطر افزایش امنیت موتورسیکلت برای پیک‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر روزی روزگاری یک پیک موتوری بدون بیمه موتور تصادف کند و به شخص دیگری خسارت جانی یا مالی وارد کند، خودش باید شخصا برای جبران این خسارات وارد عمل شود. 

شاید پیک موتوری بتواند خسارات سطحی را به راحتی جبران کند، اما بعضی خسارت‌ها به قدری سنگین هستند که پیک موتوری نمی‌تواند به راحتی برای جبران آن وارد عمل شود. 

عواقب نبود بیمه موتورسیکلت

اهمیت بیمه نامه برای پیک های موتوری
تهیه بیمه برای پیک ها بسیار مهم است

در صورتی یک پیک موتوری بیمه شخص ثالث یا همان بیمه موتور را نداشته باشد با عواقب سختی می‌تواند مواجه شود. جدا از موضوع بالا، درصورتی که یک پیک موتوری فاقد بیمه شخص ثالث در خیابان تردد کند و پلیس متوجه این موضوع شود، امکان توقف وسیله نقلیه توسط راهنمایی رانندگی وجود دارد. در چنین شرایطی موتورسوار برای مدتی از نان خوردن خواهد افتاد و علاوه بر آن باید هزینه پارکینگ و جرایم خود را پرداخت کند. 

جریمه دیرکرد پیک موتوری

در صورتی که یک پیک موتوری فاقد بیمه موتور باشد و برای تمدید آن نیز به موقع وارد عمل نشود برای وی با توجه به تعداد روز دیرکرد جریمه در نظر گرفته می‌شود که اصطلاحا به آن جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث گفته می‌شود.هرچقدر این بیمه دیرتر تمدید شود به میزان جرایم دیرکرد افزوده می‌شود. 

استثنائات بیمه پیک موتوری چقدر است؟

بیمه موتور همانند دیگر انواع بیمه‌ها دارای استثنائاتی است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.  به غیر از شرایط و پوشش هایی که در بالا مطرح کردیم، بیمه موتور پیک ‌موتوری‌ها برای موارد زیر هیچ پوششی ندارد و فرد نمی‌تواند برای چنین حوادثی از شرکت بیمه خسارت دریافت کند:

  • خسارات وارد شده به موتور فرد مقصر
  • خسارات ناشی از رادیو اکتیو و تشعشات
  • جرایم مربوط به محکومیت اجرایی و قضایی

کاهش استرس شغل پیک موتوری با استفاده از بیمه

با توجه به وضعیت جامع و مشکلاتی که در مورد کسب و کارها وجود دارد افراد با مدارک تحصیلی مختلف به سمت این شغل می‌روند. پیک‌موتوری ها در دسته‌بندی های مختلف مانند پیک موتوری رستوران برای اینکه بتوانند غذا را در کمترین زمان ممکن به دست مشتری برسانند اغلب با سرعت بالا رانندگی می‌کنند و این بسیار استرس زاست. همچنین استرس این شغل باعث می‌شود که افراد برای انجام کار خود حتی خلاف کنند و یک مسیر را خلاف بروند. ریشه همه این موضوعات در استرس ناشی از این شغل دارد. 

موتورسواران پیک موتوری می‌توانند با استفاده از بیمه شخص ثالث امنیت خود را افزایش بدهند و اگر روزی دچار سانحه و تصادف شدند بتوانند با استفاده از بیمه‌نامه خسارات پیش آمده را جبران کنند.

اهمیت خرید بیمه موتور برای پیک موتوری‌ها در زمستان

با توجه به نزدیک شدن به زمستان و سرد شدن هواد و بارش برف، احتمال افزایش تصادفات برای موتوری‌های بیشتر می‌شود و پیک‌های موتوری نیز از این قاعده جدا نیستند. پیک‌های موتوری در روزهای سرد سال نمی‌توانند شغل خود را تعطیل کنند، بخاطر همین بهتر است در چنین ایامی بیش از پیش به فکر تمدید به موقع بیمه موتور یا حتی خریداری آن باشند.

آیا خرید بیمه بدنه موتور برای پیک موتوری ضروری است؟

یکی دیگر از بیمه‌ها که می‌تواند در مواقع حساس به داد پیک‌موتوری‌ها برسد بیمه بدنه است. این بیمه نامه اجباری نه اما بسیار ضروری است. این بیمه نامه دارای پوشش‌های آتش سوزی، واژگونی، برخورد با اشیا یا موتور و ماشین دیگر است و داشتن آن در این روزها بسیار مهم است.

خرید انواع بیمه موتور با بهترین قیمت

در این مطلب درمورد اهمیت وجود بیمه موتور صحبت کردیم، برای کسب آگاهی بیشتر پیشنهاد می‌شود این مطلب را کامل بخوانید. اگر قصد خرید بیمه موتور را دارید، پیشنهاد می‌شود که به صفحه خرید بیمه موتور سایت بیمه دات کام مراجعه کنید و بعد از بررسی شرایط و قیمت هر شرکت بیمه، بهترین را خریداری کنید.

اشتراک گذاری