امروز:10 فروردین 1403

نسخه جدید بینگ با chatgpt در راه است

گزارش شده است که مایکروسافت از موفقیت ChatGPT با ادغام ربات چت هوش مصنوعی در موتور جستجوی خود Bing بهره می برد. اما چه چیزی ممکن است به نظر برسد؟ به لطف کاربران بینگ که گفتند نسخه جدیدی از موتور جستجو با کمک هوش مصنوعی به طور مرموزی اوایل امروز ظاهر شد (و ناپدید شد) اکنون ممکن است ایده ای داشته باشیم.

دانشجو و طراح Owen Yin گزارش داد که “بینگ جدید” را امروز صبح در توییتر دیده است. او از طریق DM توییتر به The Verge گفت که Bing را به عنوان صفحه اصلی خود در مرورگر مایکروسافت Edge تنظیم کرده است و رابط کاربری جدید به تازگی بارگذاری شده است. یین گفت: برای پیدا کردنش کاری نکردم. “بعد از چند دقیقه از کار افتاد… وقتی فهمیدم به چه چیزی نگاه می کنم، فک پایین افتاد!”

(The Verge نتوانسته است صحت این اسکرین شات ها را تأیید کند و مایکروسافت از اظهار نظر در مورد اعتبار این افشاهای آشکار خودداری کرد.)

یین توانست به طور خلاصه سیستم را آزمایش کند و جزئیات بیشتر در مورد ادغام را در یک پست وبلاگ در Medium به اشتراک بگذارد. او خاطرنشان کرد که چت بات نه تنها می تواند به سوالات پاسخ دهد، بلکه می تواند آنها را به صورت مکالمه بپرسد.

تصویری که رابط کاربری جدید Bing را نشان می دهد. کاربر از سیستم می پرسد “شما برای دیدن کدام فیلم هیجان زده تر هستید؟” این سیستم قبل از اینکه از کاربر سوال مشابهی بپرسد، می‌گوید “Avatar: The Way of Water”.
بینگ پاسخ می دهد. تصویر: اوون یین
بینگ جدید نیز ظاهراً می تواند منابع خود را ذکر کند. این یک ویژگی مهم است، زیرا ناتوانی مدل‌های زبانی مانند ChatGPT در توصیف منبع اطلاعاتشان باعث می‌شود که آنها کمتر قابل اعتماد باشند.

تصویری که فهرستی از URL ها را نشان می دهد، ظاهراً منابعی که توسط بینگ جدید در پاسخ به یک سوال ذکر شده است.


ذکر منابع یک مهارت مهم برای یک موتور جستجو است. تصویر: اوون یین
یک گیف متحرک که رابط کاربری جدید بینگ را در حال کشویی نشان می دهد.
آیا این نسخه از بینگ به طور تصادفی پخش شد؟ معلوم نیست تصویر: اوون یین
یین تنها کسی نیست که می گوید امروز با بینگ جدیدی روبرو شده است. حداقل دو نفر دیگر گزارش دادند که قبل از ناپدید شدن به موتور جستجوی به روز شده در توییتر دسترسی داشتند.

اسکرین‌شات‌های Bing تقویت‌شده با هوش مصنوعی، گزینه جدید «چت» را نشان می‌دهد که در نوار منو در کنار «جستجو» ظاهر می‌شود. آن را انتخاب کنید و به یک رابط چت هدایت می‌شوید که می‌گوید: «به Bing جدید خوش آمدید: موتور پاسخ‌دهی مبتنی بر هوش مصنوعی شما». سه پیشنهاد در زیر وجود دارد: اینکه کاربران «سوالات پیچیده بپرسند»، «جواب‌های بهتری دریافت کنند» و «الهام خلاقانه دریافت کنند». و یک سلب مسئولیت وجود دارد: «بینگ از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند، بنابراین شگفتی‌ها و اشتباهات ممکن است. مطمئن شوید که حقایق را بررسی کرده و بازخورد خود را به اشتراک بگذارید تا بتوانیم یاد بگیریم و پیشرفت کنیم.”

همه اینها شبیه به رابط کاربری ChatGPT به نظر می رسد، که همچنین پیشنهاداتی در مورد بهترین استفاده از چت ربات هوش مصنوعی ارائه می دهد، و همچنین هشدار می دهد که پاسخ های آن ممکن است قابل اعتماد نباشند.

تصویری از رابط کاربری Bing. کاربر نحوه پیاده‌سازی مرتب‌سازی حبابی را در پایتون پرسیده است، اما سیستم پاسخ می‌دهد: «با عرض پوزش، من کاملاً مطمئن نیستم که چگونه به آن پاسخ دهم.»


می‌توانیم ببینیم که بینگ جدید به سؤالی در مورد کدنویسی پاسخ نمی‌دهد. این امکان وجود دارد که UI یک پروژه توسعه اولیه باشد که به طور تصادفی اجرا شده است. تصویر: اوون یین
این نکته آخر هنگام فکر کردن به اینکه چگونه مدل‌های زبان هوش مصنوعی می‌توانند برای جستجو مفید باشند، کلیدی است. به خوبی شناخته شده است که این سیستم‌ها با فرکانس‌هایی «توهم» می‌کنند (این صحبت‌های هوش مصنوعی برای «چیزهای آرایشی» است) و کارشناسان هشدار می‌دهند که ادغام آن‌ها در موتورهای جستجو تقریباً مطمئناً اطلاعات نادرست را ارائه می‌دهد. سوال این است که آیا این اطلاعات ممکن است خطرناک نیز باشد. اگر این سیستم‌ها بدون پادمان‌های مناسب فعال شوند، می‌توانند به عنوان مثال توصیه‌های پزشکی مضر یا نسخه‌های نژادپرستانه یا مغرضانه تاریخ ارائه دهند. چنین محتوایی قبلاً در اینترنت یافت می شود، اما با اقتدار هوش مصنوعی ارائه نمی شود.

با وجود این مشکلات احتمالی، محبوبیت انفجاری ChatGPT به نظر می‌رسد که مایکروسافت و گوگل را تشویق می‌کند تا برنامه‌های آینده خود را با کمک هوش مصنوعی تسریع کنند. طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در هفته‌های آینده نسخه جدیدی از بینگ را معرفی خواهد کرد، در حالی که گوگل هفته آینده رویدادی را برنامه‌ریزی کرده است که در مورد کارهای آینده هوش مصنوعی صحبت می‌کند.

گزارش تکمیلی توسط تام وارن.

اشتراک گذاری