امروز:7 اردیبهشت 1403

اپل ممکن است روی آیفون گران‌تر Ultra کار کند

سال آینده ممکن است شاهد معرفی یک آیفون پرچمدار جدید باشیم. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال بررسی این است که آیا آیفون گران‌تری «اولترا» را عرضه کند که بالاتر از آیفون پرو و پرو مکس قرار گیرد یا خیر. او می گوید این دستگاه می تواند در اوایل سال آینده وارد شود.

اگر مدتی است که نوشته‌های گورمن را دنبال می‌کنید، ممکن است به خاطر بیاورید که او قبلاً گزارش داده بود که اپل در حال بررسی این است که آیا نام آیفون 15 پرو مکس آینده را به آیفون 15 اولترا تغییر دهد یا خیر. اکنون، او می‌گوید شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل می‌خواهد در عوض یک آیفون قدرتمندتر و گران‌تر را به مصرف‌کنندگان خوش‌قد ارائه دهد. به طور خاص، گورمن به اظهار نظر اخیر تیم کوک، مدیر عامل اپل اشاره می کند. کوک وقتی از او پرسیده شد که آیا میانگین افزایش قیمت آیفون پایدار است یا خیر، به تحلیلگران گفت: «آیفون بسیار جدایی ناپذیر [برای] زندگی مردم شده است. من فکر می‌کنم مردم مایلند که واقعاً تلاش کنند تا بهترین چیزی را که می‌توانند در این رده هزینه کنند، به دست آورند.»

اینکه اپل چگونه مدل جدید را متمایز خواهد کرد سخت تر است. گورمن پیشنهاد می‌کند که آیفون اولترا می‌تواند دارای پردازنده سریع‌تر، سخت‌افزار دوربین بهتر نسبت به پرو و پرو مکس و نمایشگر بزرگ‌تر باشد. او می افزاید: «همچنین ممکن است ویژگی های آینده بیشتری وجود داشته باشد، مانند حذف درگاه شارژ.

شایان ذکر است که گزارش‌های مربوط به خط آیفون 15 حاکی از آن است که اپل در حال جستجوی راه‌های بیشتری برای متمایز کردن مدل‌های Pro از برادران اصلی خود است. به عنوان مثال، یکی از گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که نسخه‌های Pro آینده می‌توانند از اتصال WiFi 6E برخوردار باشند، در حالی که آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با آنتن‌های قدیمی‌تر WiFi 6 عرضه می‌شوند. مدل‌های Pro می‌توانند دارای ویژگی‌های متمایز دیگری از جمله قاب‌های تیتانیومی بازطراحی شده با دکمه‌های صدا و پاور لمسی باشند. ظاهرا اپل پرو مکس را به لنز دوربین پریسکوپ نیز مجهز خواهد کرد.

اشتراک گذاری