امروز:9 فروردین 1403

دانشمندان با ردیابی نشانه‌های مدفوع از فضا، منطقه زندگی جدید پنگوئن‌ها را یافتند

به مناسبت روز آگاهی از پنگوئن‌ها، سازمان بریتانیایی قطب جنوب وجود یک مستعمره پنگوئن‌های امپراتور را که قبلاً کشف نشده بود در یکی از دورافتاده‌ترین و غیرقابل دسترس‌ترین نقاط قطب جنوب اعلام کرد. دانشمندان با مقایسه تصاویر ماهواره ای گرفته شده توسط ماموریت Copernicus Sentinel-2 آژانس فضایی اروپا و ماهواره WorldView-3 Maxar، این مستعمره، شصت و ششمین مستعمره موجود در این قاره را مشاهده کردند.

عکسی که در زیر می بینید همان عکسی است که سازمان بررسی قطب جنوب بریتانیا را به این مستعمره هدایت کرد. لکه‌های قهوه‌ای که در مقابل یخ و برف کاملاً سفید نقطه Verleger در غرب قطب جنوب متضاد هستند، فضولات “گوانو” انباشته شده توسط پرندگان دریایی مانند پنگوئن‌های امپراتور است که در هنگام نیاز به تسکین خود را پشت سر می‌گذارند. در 15 سال گذشته، سازمان بریتانیایی قطب جنوب با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای به دنبال مستعمره‌های جدید پنگوئن‌ها بوده است تا لکه‌های حفاری را شناسایی کند. از 66 مستعمره ای که انسان در قطب جنوب می شناسد، دقیقاً نیمی از آنها با استفاده از ماهواره پیدا شده اند.


دکتر پیتر فرتول، یکی از محققانی که این مطالعه را رهبری می کرد، گفت: «این یک کشف هیجان انگیز است. «[اما] مانند بسیاری از مکان‌های اخیراً کشف‌شده، این مستعمره کوچک و در منطقه‌ای است که به شدت تحت تأثیر از دست دادن یخ‌های اخیر دریا قرار گرفته است.» همانطور که The Guardian اشاره می کند، پنگوئن های امپراتور تنها پنگوئن های شناخته شده ای هستند که روی یخ پرورش می یابند. این امر آنها را به ویژه در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر می کند. پرندگان به یخ در اطراف مستعمرات خود نیاز دارند تا بین آوریل و سپتامبر دوام بیاورند تا به فرزندان خود زمان کافی برای رشد بدهند. فرت ول به خروجی گفت: “اگر یخ قبل از آن شکسته شود، جوجه ها در آب می افتند و غرق می شوند یا یخ می زنند.” یک مطالعه اخیر پیش‌بینی می‌کند که اگر کشورهای جهان راهی برای محدود کردن گرمایش زمین به 1.5 درجه سانتیگراد پیدا نکنند، بیشتر پنگوئن‌های امپراتور ممکن است تا پایان قرن منقرض شوند.

اشتراک گذاری