امروز:1 اردیبهشت 1403

Tweetbot پایان کار خود را اعلام کرد

اکنون که توییتر تأیید کرده است که مشتریان شخص ثالث را ممنوع می کند، برخی از برجسته ترین جایگزین ها حذف می شوند. Tapbots کار روی Tweetbot، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های iOS را متوقف کرده است، زیرا توییتر آن را «در یک چشم به هم زدن» غیر کاربردی کرد. توسعه‌دهنده در عوض به Ivory می‌پردازد، اپلیکیشنی برای پلتفرم اجتماعی باز Mastodon. در حالی که فعلاً محدود به یک آزمون فقط دعوت‌نامه است، Tapbots امیدوار است که این نرم‌افزار را «بهتر از Tweetbot» بسازد.

این تنها توسعه‌دهنده اصلی اپلیکیشن توییتر نیست که آن را کنار گذاشته است. Iconfactory Twitterrific را از اپ استورهای iOS و macOS خارج کرده و توییتر دوران ماسک را به عنوان شرکتی مورد انتقاد قرار داده است که «دیگر [ها] را به عنوان قابل اعتماد نمی شناسد». در همین حال، کاربران اندرویدی نمی‌توانند روی برنامه‌هایی مانند Matteo Villa’s Fenix (این برنامه دیگر در Google Play در دسترس نیست) یا Luke Klinker’s Talon (که سازنده هشدار می‌دهد “از کار نخواهد افتاد” حساب باز کنند.

این تعطیلی ها تقریباً یک هفته از اختلال و پیام های نامشخص را دنبال می کند. بسیاری از برنامه های شخص ثالث به طور ناگهانی در حوالی غروب 12 ژانویه کار خود را متوقف کردند، و درزهایی حاکی از عمدی بودن آن بود. توییتر بعداً اذعان کرد که این برنامه‌ها را می‌شکند، ظاهراً برای اجرای قوانین «دید مدت» توسعه‌دهندگان. غول رسانه های اجتماعی سپس بی سر و صدا قرارداد توسعه دهنده خود را به روز کرد تا به طور رسمی مشتریان غیر رسمی را ممنوع کند.

کلاینت های شخص ثالث توییتر معمولاً در سال های اخیر نقش مهمی ایفا نکرده اند. در سال 2018، Sensor Tower مشخص کرد که 6 میلیون کاربر جایگزین های جایگزین را در مقابل 560 میلیون برای برنامه های رسمی اندروید و iOS نصب کرده اند. با این حال، این ممنوعیت به تلاش توییتر برای حفظ کاربران و محافظت از نتایج نهایی خود کمکی نمی کند. کاربران برنامه شخص ثالث نرم‌افزار انتخابی خود را دقیقاً به این دلیل دانلود کردند که فعال هستند و ویژگی‌هایی را می‌خواهند که برنامه‌های رسمی ارائه نمی‌دهند (مانند پیش‌نمایش رسانه‌های قدرتمندتر و جستجوها). خط مشی توییتر این خطر را دارد که کاربرانی را که از برنامه شخص اول متنفرند، بیگانه کند.

اشتراک گذاری