امروز:10 فروردین 1403

80 درصد از کارکنان تمام وقت توییتر تحت رهبری ماسک از کار خود را از دست داده اند.

ایلان ماسک در اکتبر گذشته وقتی به بلومبرگ گفت که 75 درصد از کارمندان اسباب‌بازی تازه خریداری شده‌اش، Twitter.com، شغل خود را تحت مالکیت او از دست نمی‌دهند، همانطور که واشنگتن پست در آن زمان گزارش کرده بود، دروغ نمی‌گفت. به نظر می رسد، نزدیک به 80 درصد است. از حدود 7500 نفری که قبل از تصاحب ماسک در آنجا کار می کردند، CNBC روز جمعه گزارش داد که به سختی 1300 نفر در مجموع و کمتر از 550 مهندس تمام وقت در پوسته یک شرکت مانده اند، چه از طریق اخراج یا استعفای داوطلبانه.

CNBC همچنین خاطرنشان می کند که 75 کارمند در حال حاضر در مرخصی هستند که 40 نفر از آنها مهندس هستند، در حالی که تیم Trust and Safety که نظارت بر تعدیل محتوای سایت را بر عهده دارد، به کمتر از 20 کارمند تمام وقت محکوم شده است. این خبر در پایان یک رشته اشتباهات ظاهراً بی وقفه از زمان اعلام پیشنهاد ناخواسته 44 میلیارد دلاری ماسک برای خرید این سایت رسانه اجتماعی در آوریل گذشته منتشر شد.

ماسک گذشته از اخراج همه افرادی که سرنگون نشده بودند، حساب‌های راست افراطی و فاشیستی زیادی را که قبلاً بدون نگاه دوم به «شورای اعتدال» که قرار بود تأسیس کند، برای همیشه ممنوع شده بودند، بازگرداند. او تصمیمات عملیاتی حیاتی را بر اساس نظرسنجی‌های توییتر گرفته است – و این پس از تلاش راسو از معامله برای خرید توییتر در وهله اول در مورد شکایات ساختگی در مورد شیوع کاربران ربات‌ها و بازی کردن نظرسنجی‌های توییتر است.

او از بانهامر برای ساکت کردن منتقدان از روزنامه نگاران گرفته تا بچه های دانشگاهی استفاده کرده است. ماسک کارمندانی را از دیگر شرکت‌های غیرمرتبط خود، از جمله اعضای تیم‌های اسپیس‌ایکس و تسلا، وارد کرده است. و کارمندان را به دلیل زیر سوال بردن هوش تجاری او اخراج کرد. طرح راستی‌آزمایی چک آبی 8 دلاری او به‌تدریج شروع به کار کرد، این در حالی است که طبق گزارش‌ها، درآمد تبلیغات 40 درصد کاهش یافته است زیرا تبلیغ‌کنندگان به دنبال فرار از کشتی در حال غرق شدن او هستند. اولین پرداخت سود او بابت بدهی 13 میلیارد دلاری او برای خرید توییتر، که امروز حدود 15 میلیارد دلار ارزش دارد، در پایان ماه جاری است.

اما توییتر تنها شرکتی نیست که کارکنان را مانند آب از روی کت سگ خیس می‌ریزد. گوگل در این هفته 12000 کارمند را اخراج کرد، آمازون 18000 نفر را در سراسر جهان بیکار کرد و مایکروسافت 10000 موقعیت شغلی را حذف کرد. بین این سه نفر، آنها تنها در سال گذشته حدود 70000 نفر را بیکار کرده اند.

اشتراک گذاری