امروز:5 اردیبهشت 1403

چین دومین ماژول ایستگاه فضایی تیانگونگ را پرتاب کرد

چین با موفقیت دومین ماژول از سه ماژول را که در نهایت ایستگاه فضایی تیانگونگ را تشکیل خواهد داد، پرتاب کرد. به گزارش رویترز، روز یکشنبه در ساعت 2:22 بعد از ظهر به وقت محلی (2:22 بامداد به وقت شرقی)، ماژول Wentian “Quest for the Heavens” از فرودگاه فضایی Wenchang کشور بر فراز موشک Long March 5B بلند شد. با موفقیت کامل پرتاب، انتظار می رود ونتیان اواخر امروز با ایستگاه فضایی تیانگونگ ملاقات کند.

در آن مرحله، خدمه مأموریت Shenzhou-14 چین کار پیوند ونتیان را با ماژول Tianhe “Harmony of Heaves” آغاز خواهند کرد. دومی از زمانی که ساخت مداری در تیانگونگ در آوریل 2021 آغاز شد در فضا بوده است. هنگامی که ونتیان عملیاتی شود، به عنوان یکی از دو آزمایشگاهی عمل خواهد کرد که ساختار نهایی تی‌شکل تیانگونگ را تشکیل خواهند داد. پس از تکمیل، اندازه ایستگاه تقریباً یک پنجم ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود و سه فضانورد درازمدت اقامت خواهند داشت.

علاوه بر گنجاندن فضا و تجهیزات برای فضانوردان چینی برای انجام تحقیقات میکروگرانشی و علوم زیستی، ونتیان دارای یک کابین قفل هوا است که به عنوان نقطه اصلی ورود و خروج برای فعالیت‌های خارج از خودروی آینده از Tiangong عمل می‌کند. این ماژول همچنین دارای محل اقامت موقت است که به چین اجازه می دهد تا ماموریت های تحویل خدمه را انجام دهد. طبق گزارش Space.com، اولین تحویل از این دست برای اواخر سال جاری برنامه ریزی شده است. چین قصد دارد ماژول نهایی Tiangong را در ماه اکتبر راه اندازی کند. این کشور در حال بررسی امکان اجازه دادن به پروازهای فضایی تجاری برای بازدید از Tiangong است. همچنین از آژانس های فضایی بین المللی برای بازدید از ایستگاه دعوت کرده است.

اشتراک گذاری