امروز:8 اردیبهشت 1403

فارادی فیوچر عرضه اولین خودروی الکتریکی خود را بار دیگر به تعویق انداخت

در ماه فوریه، فارادی فیوچر نسخه تولیدی شاسی بلند برقی FF91 خود را در کارخانه خود در کالیفرنیا ارائه کرد و گفت که تولید خودروی خود را که با تاخیر طولانی مدت خود در سه ماهه سوم سال 2022 آغاز شده است، آغاز خواهد کرد. اکنون، طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت جنگنده در یک گزارش فاش کرده است. با درخواست سرمایه گذاران مبنی بر اینکه مجبور است دوباره تولید EV را به عقب براند و برای راه اندازی تجاری آن به پول نقد بیشتری نیاز دارد.

ظاهرا، این شرکت گفته است که باید تحویل FF91 را تا “سه ماهه سوم یا چهارم 2022” به تعویق بیندازد. با توجه به اینکه سه ماهه سوم از قبل شروع شده است، اکنون احتمالاً برای اواخر سه ماهه سوم هدف گذاری شده است – که گفته شد، سه ماهه چهارم محتمل تر به نظر می رسد، و این در صورتی است که برنامه های فارادی فیوچر در نهایت مطابق با هدف پیش برود. به خصوص که باید پول لازم برای ادامه کار را نیز پیدا کند: این شرکت همچنین به سرمایه گذاران گفت که برای راه اندازی FF91 به پول نقد اضافی نیاز دارد و به دنبال جمع آوری حدود 325 میلیون دلار برای تامین مالی عملیات خود تا 31 دسامبر 2022 است.

فارادی فیوچر در سال 2014 تاسیس شد و قصد داشت اولین خودروی برقی خود را در سال 2018 به بازار عرضه کند. در سال های گذشته مجبور شد راه اندازی خودروی برقی خود را چندین بار به تعویق بیندازد زیرا با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کرد. این شرکت در سال 2017 تقریباً با کمبود نقدینگی مواجه شد تا اینکه شرکتی به نام Season Smart که بعداً توسط شرکت چینی Evergrande خریداری شد، موافقت کرد که 2 میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کند. با این حال، فارادی فیوچر به سرعت از طریق تزریق نقدی اولیه 800 میلیون دلاری Season Smart به پایان رسید و سال 2018 را با سرمایه‌گذار اصلی خود سپری کرد.

در حالی که تا پایان سال 2018 با اورگراند به توافق بازسازی رسید، نتوانست پول کافی برای بازگرداندن کارمندانی که به مرخصی بدون حقوق گذاشته بود، تامین کند. این شرکت همچنین مجبور شد از برنامه های خود برای ساخت یک کارخانه در لاس وگاس دست بکشد و زمین 900 هکتاری را به قیمت 40 میلیون دلار برای فروش بگذارد. فارادی در سال 2021 با یک شرکت چک سفید ادغام شد، اما به نظر می رسد این برای حل مشکلات مالی آن کافی نبود.

همانطور که بلومبرگ اشاره می کند، این تاخیر در بحبوحه یک مشکل بین شرکت و موسس آن، جیا یوتینگ، که در سال 2019 به عنوان بخشی از قرارداد بازسازی شرکت از سمت مدیرعاملی کنار رفت، رخ می دهد. ظاهراً، یک گروه سهامدار مرتبط با Yueting، فارادی فیوچر را «حداقل 100 میلیون دلار» برای حذف یک مدیر ناشناس از هیئت مدیره استارت آپ پیشنهاد کرده است. طبق گزارش ها، شرکت عقب نشینی کرد و گروه آن را متهم کرد که با توجه به شرایط مالی فارادی، با این پیشنهاد “با شدت، فوریت و انصافی که شایسته آن است” رفتار نکرده است.

اشتراک گذاری